۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85477814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: ۴۲ مدرسه تخریبی دلفان تا سال آینده تعیین تکلیف شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۴۲ مدرسه تخریبی دلفان باید تا شهریورماه سال آینده تعیین تکلیف و اعتبار مورد نیاز نوسازی و بازسازی آنها تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دلفان افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان باید حل این مشکل را با برنامه ریزی در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب کشاورزی و دامداری در دلفان تصریح کرد: رشته های تحصیلی دانشگاهی در مراکز آموزش عالی این شهرستان باید متناسب و در راستای بهره برداری از این ظرفیت ها باشد.

استاندار لرستان بر توسعه طرح های آبخیزداری در شهرستان های دلفان و سلسله تاکید و اضافه کرد: اجرای این طرح ها نقش مهمی در استفاده بهینه از آب و جلوگیری از سیلاب در اراضی پایین دست استان های لرستان و خوزستان دارد.

شفقت همچنین اولویت نخست مدیریت ارشد اجرایی استان را ایجاد اشتغال برشمرد و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند فکر و برنامه هستیم تا با ایجاد اشتغال پایدار به افزایش سطح رفاه عمومی کمک شود.

وی ایجاد زیرساخت‌ها را از دیگر اولویت ها دانست و افزود: راه و شهرسازی، برق، آب، گاز و دیگر دستگاه های مرتبط موظف هستند در راستای تحقق این هدف تلاش نمایند.

فرماندار دلفان در نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فاضلاب نورآباد رها و این موضوع کشاورزی را در پایین دست با مشکل مواجه کرده است، گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساختمانی در دست احداث است که تاسیسات آن ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اصغر قهرمانی با اشاره به ظرفیت تولید عسل در شهرستان اظهار کرد: سال گذشته تنها در روستای کفراج ۸۵۰ تن عسل تولید و برای اولین سال عسل شهرستان برند سازی شد.

وی تاکید کرد: فرو نشست زمین در شهرستان دلفان در بخش خاوه و چواری یکی از چالش‌های ما بود که با برنامه‌ریزی انجام شده سطح زیر کشت سیب زمینی از پنج هزار هکتار به ۳۰۰ هکتار در سال گذشته رسید.

فرماندار دلفان گفت: سال گذشته بعد از ۲۰ سال سطح آب‌های زیر زمینی افزایش پیدا کرد و امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده این سرمایه برای مردم حفظ شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه دلفان ۴۴۰ نقطه روستایی دارای سکنه دارد، افزود: یکی از چالش‌های ما در حوزه محور روستایی وضعیت نامناسب آسفالت است، هیچ نقطه‌ای روستایی نداریم که آسفالت مناسبی داشته باشد.

وی به پروژه‌های نیمه تمام شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: سد تاج امیر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های مهم است، پروژه چهار خطه نورآباد به خرم‌آباد یکی دیگر از پروژه‌های نیمه کاره مهم است که ۷۵ کیلومتر آن انجام و ۱۵ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

وی همچنین بیان داشت: پروژه سکوی تماشاگران از دیگر پروژه‌های نیمه تمام شهرستان است که سال ۸۱ شروع شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا شفقت در ابتدای سفر یک روزه به دلفان با حضور در گلزار شهدای نورآباد ( مرکز شهرستان) به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز ادای احترام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha