یک زندانی جرایم غیرعمد و مالی در اردبیل آزاد شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85477823
یک زندانی جرایم غیرعمد و مالی در اردبیل آزاد شد

اردبیل - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادی یکی از زندانیان زن جرایم غیرعمد و مالی با کمک کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت دهه مبارک کرامت و هفته ملی جمعیت در بیمارستان سبلان اردبیل گفت: این زندانی با اهدای مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از سوی کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی اردبیل آزاد شد.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانوار دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می‌شوند و بر همین اساس مهم‌ترین رسالت ستاد مردمی دیه فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد با محکومیت‌های غیرعمد و مالی به زندان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به مسئولیت انسانی تک تک افراد در برابر سایر افراد جامعه، بیان کرد: وقتی که سرپرست یک خانواده به خاطر بدهی مالی ناشی از مهریه، حادثه رانندگی یا کارگاهی زندانی می‌شود، بنیان آن خانواده دچار مشکل می‌شود و به عنوان یک انسان وظیفه داریم نسبت به محیط اطراف پیرامون بی‌تفاوت نباشیم.

وی اضافه کرد: محیط خانواده یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین کانون‌های هویت‌یابی است و خمیرمایه اصلی شخصیت فرزندان در کانون خانواده در سایه پدر و مادر شکل می‌گیرد و از همین رو آزادی یک زندانی در کنار نجات یک شخص، نجات یک خانواده و در نهایت نجات جامعه را رقم می‌زند.

محبوبی اُناری با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی در جامعه بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نشاندن لبخند بر لبان خانواده زندانیان با آزاد کردن سرپرست و نان‌آور آنان کاری بس ارزشمند است که در نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است.

وی در ادامه عنوان کرد: مردم برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب جاری ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ ستاد دیه اردبیل نزد بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و یا شماره حساب جاری ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ واریز کنند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و ستاد دیه استان و کشور، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha