۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85477884
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای «همکلاسی آسمانی» در تربت‌حیدریه برگزار شد+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- چهارمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان تربت‌حیدریه به نام «همکلاسی آسمانی» روز چهارشنبه با حضور مسوولان محلی در دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه در این آیین گفت: یادواره مزبور ذیل کنگره ملی۲ هزار و ۱۶۲ شهید حاج «عبدالحسین برونسی» منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که ۲۲ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

حجت صالحی با بیان اینکه در این آیین بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر حضور دارند، افزود: مردم شهرستان تربت‌حیدریه تاکنون ۶۸ دانش‌آموز و پنج شهید فرهنگی تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تربت‌حیدریه نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: یادواره با یاد و خاطره و پاسداشت عزیزانی برگزار شده که در دوران دفاع مقدس، برای دفاع از کیان اسلامی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده‌اند.

احمد وطن‌دوست افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی که از سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده، تاکنون در حوزه‌های مختلف فرهنگی شهرستان تربت حیدریه، گام‌های ارزشمندی برای تثبیت نظام اسلامی برداشته‌ است که برپایی یادواره همکلاسی آسمانی در این زمره قرار دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی تربت حیدریه اکنون در سطح مدارس متوسطه اول و دوم فعال و در هر مدرسه هفت عضو اصلی به همراه اعضای عادی به انجام برنامه‌ریزی فرهنگی مشغول هستند.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه هستند.
در مزار شهدای بهشت عسکری نیز ۲۰۰ شهید در خاک آرام گرفته‌اند.

همچنین در تربت‌حیدریه چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید وجود دارد.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha