۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85477889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت ملخ کوهاندار در خراسان جنوبی نیاز به اعتبار دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: محلول پاشی اراضی آلوده به ملخ کوهاندار با کمک دستگاه‌های اجرایی و مردم در حال انجام است و برای ادامه‌ مبارزه با آفت و حذف آن، نیاز سریع به اختصاص اعتبار داریم.

علیرضا نصرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملخ کوهاندار تاغ از فروردین امسال در مراتع شهرستان زیرکوه و مرز مشترک با خراسان رضوی و نزدیک به شهرستان خواف مشاهده شد که از همان ابتدای مشاهده شدن، کار مبازره با این آفت آغاز شد.

وی اظهار کرد: به دلیل دیر عمل کردن خراسان رضوی در کنترل آفت ملخ کوهاندار، تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی طبیعی شهرستان زیرکوه آلوده به این آفت شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه کانون آفت بین خراسان جنوبی و خراسان رضوی مشترک است باید استان همجوار سرعت پیگیری و کنترل را بالا ببرد تا بتوانیم به صورت همزمان آفت را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: برای مبارزه جدی با این آفت در مراتع شهرستان زیرکوه اکنون به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون اعتبار ملی و استانی اختصاص نیافته و مبارزه را به صورت دیون و از محل اعتبارات داخلی انجام داده‌ایم.

نصرآبادی تصریح کرد: با توجه به وسعت محدوده تحت تاثیر مکاتبات لازم درخصوص تامین اعتبار از طریق اعتبارات ملی و استانی انجام شده که ضروری است مسئولان استانی و ملی همکاری لازم را در تخصیص اعتبار برای کنترل آفت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رصد مستمر مراتع استان برای شناسایی این آفت ادامه دارد گفت: تاکنون هجوم ملخ را فقط در شهرستان زیرکوه داشته‌ایم و طغیان این آفت در سایر شهرستان‌های استان گزارش نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: آفت ملخ کوهاندار تاغ با تلاش نیروهای مردمی و دستگاه‌های متولی در ۷۰ درصد از اراضی آلوده شهرستان زیرکوه با انجام عملیات محلول پاشی کنترل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha