۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85477940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند واگذاری مجوزها برای احداث کشتارگاه طیور دهلران تسریع شود

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی فرمانداری ویژه دهلران گفت: روند واگذاری مجوزها برای احداث کشتارگاه طیور در این شهرستان باید با شتاب بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "نعمت الله حاتمی" روز چهارشنبه در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان دهلران اظهار کرد: ۴۰ مرکز قصابی دارای پروانه و همچنین کشتارگاه دام در این شهرستان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشتارگاه دام دهلران از ضرورت‌های اساسی برای این شهرستان محسوب می‌شود، گفت: کشتارگاه دام بخش زرین‌آباد این شهرستان نواقصی دارد که باید هر چه سریعتر برطرف و این مرکز بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت احداث کشتارگاه طیور در شهرستان با توجه به فعالیت مرغداری‌ها تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به پای کار بودن سرمایه‌گذار، بایستی روند صدور مجوز واگذاری زمین برای این کشتارگاه هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان ایلام نیز در این نشست، گفت: ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها مستقر هستند و نقش مهمی در راستای سلامت، بهداشت و ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها بر عهده دارند.

حجت الاسلام "عباسعلی بازیار" افزود: دهلران از بهترین شهرستان‌های استان در موضوع کشتارگاه و نظارت شرعی و بهداشتی است اما کشتارگاه آن نواقص جزئی دارد که باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور استان باعث رفع نقص‌ها در روند کشتار دام خواهد شد و تحقق آن، در سلامت غذایی مردم بسیار موثر است.

مدیر اداره دامپزشکی دهلران هم در این نشست خواستار احداث کشتارگاه دام در بخش سراب میمه، موسیان و دشت عباس شد و افزود: سال گذشته پنج هزار رأس دام در کشتارگاه دهلران بازرسی و ذبح و ۲۵۰ هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف شد.

"روح اله کرمی" با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و دام، تاکید کرد: مردم به خرید گوشت از مراکز مجاز توجه و دقت جدی داشته باشند.

شهرستان گرمسیری دهلران در مجاورت استان خوزستان و در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha