استان مرکزی در صدور حکم ریاست خانه‌های هلال کشور پیشرو است

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این استان تنها استان کشور در آموزش دهیاران برای خانه‌های هلال و ابلاغ و صدور حکم ریاست این خانه‌ها در روستاهای دارای دهیاری است.

«علیرضا شهرجردی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: دهیاران ۷۹۶ روستای این استان تحت آموزش راه‌اندازی خانه‌های هلال قرار گرفته و گواهینامه دریافت کرده‌اند و از طرفی حکم ریاست خانه هلال تمام روستاهای دارای دهیاری این استان نیز صادر شده است.

وی عنوان کرد: هدف از تشکیل خانه هلال در روستاها ایجاد یک پایگاه محلی و حضور افراد با تسلط به حداقل دوره‌های امداد و نجات است که این افراد محلی خود حدود ۱۰ نفر داوطلب را آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

۵۵۰ مجوز خانه هلال در استان مرکزی صادر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: فعالیت خانه هلال زمینه خدمات رسانی مناسب‌تر در زمان حادثه را فراهم می‌کند، داوطلبین محلی باتوجه به آموزش‌های ابتدایی می‌توانند خدمات اولیه در زمان طلایی را ارائه و از طرفی اطلاعات و آمار دقیق‌تر در اختیار سازمان‌های پشتیبان قرار دهند که به این ترتیب خدمات رسانی هدف‌مندتر انجام می‌شود.

شهرجردی خاطر نشان کرد: تجهیز خانه‌های هلال بر عهده وزارت کشور است و هلال احمر صرفا بحث آموزش افراد داوطلب را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

معاون استاندار مرکزی: آموزش‌های امدادی رسالت اصلی هلال احمر است

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال می‌توانند با اقداماتی از جمله در نظر گرفتن دوره‌های ورزشی کسب درآمد نیز داشته باشند که از این جهت نیز باید آگاه شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: هلال احمر این استان امکان تجهیز ۲۰۰ خانه هلال روستایی را به کیف و وسایل اولیه امدادی دارد.

شهرجردی ادامه داد: مسئولان شعب هلال احمر شهرستان‌های استان باید برای این منظور ۱۰ خانه هلال زیر مجموعه خود را شناسایی و برای تجهیز معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha