تقویت روابط عمومی‌ها منجر به تسهیل روند اطلاع رسانی خواهد شد

شیراز- ایرنا- رئیس شورای اطلاع رسانی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس گفت: تقویت روابط عمومی ها و حمایت از آنها موجب تسهیل روند اطلاع رسانی با هدف امیدآفرینی و بیان اقدامات و دستاوردها خواهد شد.

بهروز باصری، چهارشنبه در آستانه روز و هفته گرامیداشت روابط عمومی ها در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین راستا، حضور افراد توانمند و کاردان، برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مختلف در طول سال و تزریق بودجه به بخش روابط عمومی سازمان‌ها می‌تواند موثر باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: امروزه جایگاه روابط عمومی برای هیچ دستگاه، مدیر و مسئول بخش خصوصی و دولتی نباید و نمی‌تواند ناشناخته باشد چرا که عدم آشنایی مدیر با این حوزه آسیب هایی وارد خواهد آورد.

وی، ضمن تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به حوزه روابط عمومی در کشور افزود: فعالان عرصه روابط عمومی دارای وظایف مختلف و خطیری هستند و امروز دیگر نمی‌توان مانند گذشته افراد غیرمتخصص را به واحد روابط عمومی فرستاد چرا که این کار موجب وارد آمدن آسیب و خسارت به جامعه، دولت و دستگاه و سازمان مربوطه می شود.

تقویت روابط عمومی‌ها منجر به تسهیل روند اطلاع رسانی خواهد شد

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با وجود شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی، نقش و جایگاه روابط عمومی بیشتر شده و افراد شاغل در این حوزه موظف به داشتن دانش سواد رسانه‌ای، اقناع افکار عمومی، دانش فناوری های نوین و هوش مصنوعی، برقراری ارتباط صحیح، درک درست از اتفاقات پیرامون خود، تسلط بر وظایف سازمان در تمامی حوزه‌ها و مدیریت ها، شیوه های پاسخگویی و شفافیت هستند.

باصری افزود: شاغلین در این حوزه همچون افراد دخیل در حوزه رسانه هرگز نمی‌توانند از به روز رسانی خود غافل شوند چرا که با شتاب و انفجار حوزه رسانه و تبدیل جامعه به شهروند خبرنگاران و انتظارات مردم از نهادهای مختلف، کارکنان حوزه روابط عمومی باید پیشتاز در این امر بوده و مدام در حال یادگیری و بازآموزی باشند تا بتوانند خواسته‌های مردم و همکاران را برآورده کنند.

اقناع افکار عمومی تنها با روابط عمومی خبره امکانپذیر است

باصری ، بر لزوم توجه به مقوله سرعت در امر اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: انتشار سریع اخبار و اطلاعات در حوزه‌های مختلف می‌تواند مورد توجه گسترده افکار عمومی قرار گیرند.

او اظهار کرد: وجود روابط عمومی کارآمد، خبره و متخصص می تواند در مواقع بحرانی و حتی مواقع عادی افکار عمومی را اقناع سازد و سازمان را در برابر هجمه‌های مختلف حفظ کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس گفت: دنیای امروز را جنگ رسانه‌ای، جنگ شناختی و جنگ روایت ها فرا گرفته و رسانه‌های دشمن به شدت در این عرصه فعال هستند.

باصری افزود: پاشیدن بذر ناامیدی در درون جامعه، برجسته کردن نقاط ضعف و انتشار اخبار کذب همگی اقداماتی است که طی این سال ها از سوی رسانه های دشمن شاهد آن بوده‌ایم و در واقع رسانه های معاند وارونگی اطلاع رسانی را در جامعه دامن می زنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha