۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85478067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان دزفول ۱۲ رتبه کشوری و ۲۵۳ رتبه استانی کسب کردند

دزفول - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به موفقیت‌ها و کسب رتبه های کشوری و استانی توسط دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان گفت: دانش آموزان دزفول ۱۲ رتبه کشوری و ۲۵۳ رتبه استانی در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا کسب کردند.

به گزارش ایرنا امیر ظاهر طحان روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن نشست‌های مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان افزود: کسب رتبه معلم نمونه استان خوزستان، رتبه سوم کشوری در طراحی سوالات امتحانی، مقام نخست خوزستان در حوزه پژوهش و پرورش نیروی انسانی، چهار عنوان برتر استانی توسط پژوهشگران استان و تالیف ۴۸ کتاب توسط فرهنگیان دزفول از جمله دستاوردهای فرهنگیان این شهرستان است.

وی ادامه داد: کسب مقام دوم جشنواره پایان نامه نویسی کشوری، رتبه برتر تدریس در جشنواره عصر جدید یادگیری، رتبه نخست کشوری در جشنواره الگوهای تدریس در رشته مکانیک، رتبه سوم در مسابقات کشوری جهاد تبیین، رتبه نخست فراخوان طرح درس ریاضی متوسطه استانی و رتبه نخست طراحی درس تاریخ از دیگر رتبه‌های برتر دزفول است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کسب مقام دوم رشته والیبال و اول بسکتبال استانی توسط دانش آموزان این شهرستان اظهارکرد: مدارس غیردولتی دزفول در سطح استان خوزستان از نظر کمیت در سطح استان تعداد کمتر و از نظر کیفیت، امتیاز بالایی دارند.

وی با اشاره به تاثیر طرح امین در موفقیت‌های به دست آمده به ویژه در زمینه جهاد تبیین افزود: دزفول ۲۵ رتبه استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کسب کرد و ۸۶ یادواره شهدا در مدارس این شهرستان برگزار شد.

ظاهر طحان کسب رتبه پنجم کشوری دزفول در آزمون‌های استخدامی از نظر سلامت حوزه‌ها را یادآور شد و گفت: معلمان ابتدایی دزفول در طرح شهید همت مشارکت ۱۰۰ درصدی داشتند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی ایده‌های نوین در تعالی آموزش و پرورش با حضور مسوولان وزارت در دزفول افزود: فراخوان این همایش در کل کشور پخش و ۳۸۰ مقاله ارائه شد که ۱۵۰ مقاله از این تعداد مربوط به خوزستان بود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول به اهمیت کلاس، معلم و فضای تعلیم و تربیت بر ارتقای نتیجه دانش آموزان اشاره و اظهارکرد: اکنون طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، دزفول بهترین نمره را در سطح استان دارد اگرچه همچنان قانع نیستیم و باید نمره بالاتری کسب شود.

چهار هزار دانش آموز دزفول برای تحصیل نیازمند حمایت خیران هستند

ظاهرطحان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام کتاب دانش آموزان گفت: چهار هزار دانش آموز در این شهرستان نیازمند حمایت خیران هستند چراکه برخی از آنها به دلیل مشکل مالی توان خرید کتاب را هم ندارند.

وی هزینه تامین کتب تحصیلی را بین ۷۰۰ هزار ریال تا ۲ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: ثبت نام کتاب دانش آموزان در اردیبهشت ماه آغاز و برخی پایه‌ها انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر لزوم به موقع رسیدن کتاب به دست دانش آموزان اظهارکرد: کتاب در سال تحصیلی گذشته در برخی پایه‌ها دیر به دست دانش آموز و معلم رسید که باعث بلاتکلیفی آنها شده بود.
وی افزود: امسال ثبت نام کتاب زودتر انجام شد تا این مشکل دوباره رخ ندهد و آسیبی به روند آموزش دانش آموزان وارد نشود.

موفقیت در امتحانات نهایی نیازمند حمایت تمام سازمان‌ها از جمله اداره برق است

ظاهر طحان قطعی برق را یکی از چالش‌های اصلی برگزاری امتحانات نهایی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: امید است با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با فرمانداری و اداره برق این مشکل حین برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان رخ ندهد.

وی افزود: برنامه امتحانات نهایی به فرمانداری ویژه دزفول اعلام شده است تا قطعی برق باعث ایجاد استرس و کاهش دقت و نمره دانش آموزان نشود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر لزوم مهیا شدن حوزه‌های امتحانی از نظر وسایل سرمایشی و صندلی اظهارکرد: اردوگاه شهید قاضی و حسینیه ثارالله با توجه به کمبود سالن امتحانات در دزفول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از اداره توزیع برق دزفول برای رفع مشکل برق اردوگاه شهید قاضی افزود: ترانس برق این اردوگاه هفته گذشته نصب شد.

ظاهرطحان با بیان اینکه قدم زدن و حرف زدن برای مراقبان امتحانات ممنوع اعلام شده است، گفت: زنگ موبایل و مکالمه باعث حواس پرتی دانش آموزان می‌شود از این رو مراقبت ویژه‌ای روی این موضوع خواهد شد.

مناطق جدید نوبهار و نوفرهنگ دزفول با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مناطق جدید نوبهار و نوفرهنگ گفت: تلاش بر این است که با کمک خیران فضاهای جدید آموزشی در این مناطق و سایر مناطقی که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند، ساخته شود.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه جدید حداقل یک سال به طول می‌انجامد، افزود: تلاش بر این است با ایجاد فضای آموزشی جدید تراکم جمعیت دانش آموزان در مناطق مختلف مدیریت شود.

ظاهرطحان برگزاری آیین گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: این آیین باشکوه به پاس قدردانی از معلمان دزفول با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به فرآیند استخدام معلم در سال جاری افزود: باتوجه به حساسیت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور درخصوص جذب معلم، تلاش بر این است افرادی مفید به عنوان معلم در سطح کشور جذب شوند و ۳۰ سال در خدمت تعلیم و تربیت باشند.

آموزش و پرورش دزفول از فرصت تابستان برای رفع مشکلات استفاده کند

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و شاخصه‌های این شهرستان در عرصه‌های مختلف گفت: دزفول در عرصه علمی با تهران و در عرصه اعتقادی با مشهد و قم رقابت می‌کند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور تعلیم و تربیت را باقیات صالحات دانست و افزود: هر حسنه‌ای ممکن است با گناه پاک شود ولی باقیات صالحات به عنوان ذخیره‌ای برای قیامت افراد باقی می‌مانند.

وی با قدردانی از تلاش معلمان افزود: نقش معلم در تربیت دانش آموزان بی‌نظیر است و باید از این فرصت به عنوان سرمایه‌ای برای آخرت استفاده کرد.

امام جمعه دزفول خواستار استفاده از فرصت تعطیلی مدارس در تابستان برای رفع مشکلات شد و اظهارکرد: امید است مجموعه آموزش و پرورش با رفع مشکلات زمینه تحصیل بهتر دانش آموزان در سال تحصیلی جدید را فراهم کند.

آموزش و پرورش به دنبال تقویت هویت دانش آموزان باشد

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و آینده جامعه گفت: آموزش و پرورش باید به دنبال تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان باشد همانطور که هدف بزرگداشت سبزقبا(ع)، شیخ اعظم انصاری و روز دزفول ارتقای هویت شهرستان است.

علیرضا زمانی راد با انتقاد از وضعیت مرکز جامع سنجش بدو ورود دانش آموزان دزفول خواستار رفع مشکلات رفاهی و امکانات این مرکز شد.

یکی از کارشناسان آموزش و پرورش دزفول با ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت: اقداماتی نظیر سفیدکاری و خرید آبسرد کن برای این مرکز انجام شده است و مشکل کولر آن نیز به زودی برطرف می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز با بیان اینکه ساختمان این مرکز به دلیل فرسودگی نیازمند تخریب و بازسازی است، اظهارکرد: با توجه به اینکه اقدامات انجام شده نتیجه بخش نبوده است باید مکان این مرکز جابه جا شود.

تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دزفول از دیگر بخش‌های نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان بود.

دانش آموزان دزفول ۱۲ رتبه کشوری و ۲۵۳ رتبه استانی کسب کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha