۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85478074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۶ هزار دانش‌آموز خراسان‌ جنوبی روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها را فرا گرفتند

بیرجند - ایرنا - معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۲۶ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان امسال در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر آموزش دیدند.

مهدی گلدانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ هزار سفیر سلامت دانش‌ آموزی در مدارس استان فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مقوله بهداشت به عهده دارند.

وی بیان کرد: نقش سفیران سلامت در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در مدارس به‌ منظور ارتقای سواد سلامت در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این دانش‌ آموزان به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلبانه و به انتقال مفاهیم بهداشتی به هم‌کلاسی‌ها می‌پردازند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سفیران سلامت در موضوعات خودمراقبتی، آموزش‌ها را از مربیان خود دریافت و آن را به گروه همسالان و خانواده‌ها منتقل می‌کنند به این ترتیب همه دانش‌ آموزان و خانواده‌هایشان با پیام‌های سلامتی آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: مباحث آموزشی درباره رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست و بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با اولویت پدیکولوزیس (شپش سر) از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت انتقال داده می‌شود.

گلدانی مقدم، همراه کردن سایر دانش‌ آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی، ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی و تغذیه سالم را از دیگر وظایف سفیران سلامت در مدارس برشمرد و گفت: ۴۰ هزار دانش آموز از آموزش و پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان بهره مند شدند که اولویت در این طرح با دانش آموزان مدارس ابتدایی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال و لزوم پیشگیری از ضعف آهن در بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم، ۳۸ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند و شناسنامه سلامت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی، هفتم و دهم به طور کامل تکمیل شده است.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح دادرس نیز ۱۴۵ تیم دانش آموزی به کمک جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند گفت: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز استان از آموزش‌های اصول ایمنی برخوردار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha