۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85478211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روابط دوجانبه و تحولات غزه؛ محور رایزنی وزرای امور خارجه سوریه و عربستان

دمشق- ایرنا- وزرای امور خارجه سوریه و عربستان امروز (چهارشنبه) در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عربی در بحرین با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مختلف همچون مناسبات دوجانبه گرفته و تحولات نوار غزه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه اجلاسیه وزاری خارجه کشورهای عربی در بحرین دیدار و در ارتباط با مسائل مختلف گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این مناسبات را مورد بررسی قرار دادند و خرسندی خود را از بهبود روابط و نیز تلاش ریاض - دمشق برای گسترش مناسبات در تمامی زمینه‌ها ابراز داشتند.

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه عربستان و سوریه همچنین اوضاع فاجعه بار انسانی در غزه را که در نتیجه نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به وجود آمده است، بررسی و بر ضرورت توقف این جنایت‌ها و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به آوارگان جنگ زده فلسطینی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار از تلاش‌های عربستان در جریان ریاست اجلاس سران کشورهای عربی در سی و دومین دوره خود تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار «بسام صباغ» و «حبیب عباس» معاونان وزیر امور خارجه سوریه، «حسام‌الدین آلا» نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب و «ریاض عباس» مدیر امور عربی این کشور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha