مشاهده مدیریت مصرف برق با برنامه «با انرژی»

تهران- ایرنا- مشترکان صنعت برق می‌توانند برای آگاهی از وضعیت مصرف برق خود و نیز مدیریت مصرف برنامه «با انرژی» را نصب کرده و در نهایت از جوایز صرفه‌جویی در مصرف برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امسال وزارت نیرو و صنعت برق برای گذر موفق و بدون خاموشی همانند دو سال گذشته نسبت به تدوین ۱۸۰ برنامه عملیاتی اقدام کرده که توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه خطوط انتقال و پست‌های برق از جمله این برنامه‌ها است.

چندی پیش علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این باره گفته بود: در مدت دولت سیزدهم با کمک بخش‌های مختلف بیش از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد.

محرابیان ادامه داد: اضافه‌شدن این میزان نقش مهمی در رفع ناترازی برق کشور داشته است.

وی در باره برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار تابستان امسال افزود: در سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ برای این موضوع ۱۰۰ اقدام تدوین شد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم امسال نیز ۱۸۰ اقدام طراحی شده است.

محرابیان گفت: بخشی از اقدام‌ها به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و افزایش بازدهی نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی باز مربوط می‌شود.

علاوه بر این در بخش مصرف‌کننده علاوه بر پاداش‌های دو سال گذشته امسال ۸۰ میلیون جایزه نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو در خصوص پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق، گفت: امسال ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف برق در نظر گرفته شده که این جوایز از هدیه اینترنت تا جوایز بزرگ‌تر مثل خودرو است.

محرابیان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ خودرو به مشترکان خوش مصرف برق به‌عنوان جایزه اهدا خواهد شد، گفت: لوازم برقی کم‌مصرف، لوازم مدیریت مصرف از جمله دیگر جوایز است، همچنین جوایز برای اقشار مختلف، کودکان، نوجوانان و سایرین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه جوایز برای بانوان که نقش مهمی در مدیریت مصرف دارند نیز تعیین شده است، تأکید کرد: با اجرای این برنامه ملی مدیریت مصرف به‌خوبی انجام شود.

شرکت توانیر نیز برای تحقق این برنامه‌ها امسال پویشی به نام پویش باانرژی راه‌اندازی کرده است.

مشترکان با مراجعه به این آدرس https://ba-energy.ir/ و ثبت‌نام در آن می‌توانند ضمن آگاهی از شیوه‌های مدیریت مصرف از جوایزی که برای این منظور در نظر گرفته شده است برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha