مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) در منطقه کم برخوردار مشهد راه اندازی شد

مشهد- ایرنا- همزمان با دهه کرامت و با حمایت آستان قدس رضوی، مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) در منطقه روستایی هندل آباد مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: روستای هندل‌‎آباد در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر مشهد واقع شده و این روستا نیازمند مرکز جامع خدمات برای ارائه خدمات سلامت‌محور بود که با تلاش مسئولان آستان قدس رضوی و حمایت‌های تولیت این آستان مقدس، مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) در این روستا همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آماده بهره برداری شد.

دکتر حمیدرضا قربان زاده در خصوص توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی استان خراسان رضوی افزود: در روستای هندل‌آباد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر ساکن هستند و تمامی این افراد می‌توانند از خدمات رایگان مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) روستای خود بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در این مرکز خدمات پزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، پرستاری، مراقبت از مادر باردار، کودکان و سالمندان، ویزیت بیمار و دیگر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) در منطقه کم برخوردار مشهد راه اندازی شد

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان این که توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و حاشیه شهر مشهد در دستور کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است؛ گفت: امیدواریم با تداوم حمایت‌ها و همراهی‌های آستان قدس رضوی و همچنین خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت بتوانیم خدماتی بهتر، باکیفیت‌تر و رضایت‌بخش‌ به ساکنان این مناطق ارائه دهیم تا این افراد در سکونت خود تحت پوشش خدمات سلامت‌محور قرار بگیرند و برای دریافت این خدمات به مراکز سطح شهر مشهد مراجعه نکنند.

دکتر قربان‌زاده افزود: تلاش دولت مردمی سیزدهم از جمله در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تحقق عدالت در حوزه سلامت و توسعه خدمات سلامت‌محور و همچنین اجرای هرچه بهتر برنامه‌های طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات قابل توجهی در طول سه سال اخیر در حوزه‌‎های مختلف از جمله حوزه بهداشت صورت پذیرفته و در طی این مدت اقدامات مؤثر و قابل توجه زیادی صورت پذیرفته که آخرین مورد آن افتتاح مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) روستای هندل‌آباد مشهد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز جامع که کار ساخت آن در دهه کرامت پارسال و در فضایی به مساحت ۵۶۸ مترمربع و با زیربنای ۱۳۰ مترمربع آغاز شد، با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال در دهه کرامت امسال به بهره‌برداری رسید.

مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) در منطقه کم برخوردار مشهد راه اندازی شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha