۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85478505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۳۸ درصدی بودجه دانشگاه لرستان

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85478505
رشد ۱۳۸ درصدی بودجه دانشگاه لرستان

خرم آباد-ایرنا- رییس دانشگاه لرستان گفت: پارسال بودجه این دانشگاه حدود سه هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بود که با افزایش 138 درصدی امسال به پنج هزار و ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نظری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: د ر سال ۱۴۰۱ میزان تحقق اعتبارات این دانشگاه ۱۱۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۵ درصد رسید و تمامی حق التدریس استادان در پایان سال گذشته پرداخت شد.

رییس دانشگاه لرستان با بیان فعالیت ۳۹۷ عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان بیان کرد: این دانشگاه پارسال در بین چهار دانشگاه برتر پژوهشی کشور قرار گرفت و همچنین رتبه ۲۸ را در بین ۱۱۰ دانشگاه کشور کسب کرد.

نظری با اشاره به خرید پژوهشکده گیاهان دارویی الیگودرز توسط دانشگاه لرستان افزود: با بازسازی های انجام شده این پژوهشکده در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال قبل ۲۸۴ میلیارد ریال تخصیص داشتیم که ۲۸۱ میلیارد ریال آن هزینه حقوق کارکنان شد که با این احتساب حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتبارات دانشگاه صرف حقوق کارکنان می شود.

نظری از تحصیل ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه خبرداد و افزود: ۶۰۰ دانشجو از این تعداد در قالب بین المللی مشغول به تحصیل هستند و طبق برنامه راهبردی ۱۰ ساله باید از مجموع دانشجویان ۲۰ درصد بین المللی باشند.

وی با بیان اینکه تکمیل تقاطع غیرهم‌سطح ورودی سایت مرکزی دانشگاه از مصوبات سفر رییس‌جمهور به لرستان است ، عنوان کرد: برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که سازمان برنامه بودجه باید ۱۰۰ میلیارد ریال آن را پرداخت می کرد که این میزان هزینه شده و ۸۰ میلیارد ریال باقیمانده نیز از بودجه وزارت نفت باید تامین می شد که ۱۵ میلیارد ریال آن باقیمانده ور زمان بهره برداری پرداخت خواهد شد.

نظری افزود: این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha