امدادگران هلال‌احمر سبزوار به کمک روستاییان سیل‌زده داورزن شتافتند+ فیلم

سبزوار- ایرنا - معاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت:‌ امدادگران هلال احمر این شهرستان به منظور کمک به اهالی سیل‌زده روستای ییلاقی "ساروق" داورزن به این شهرستان غربی خراسان رضوی اعزام شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر سبزوار، ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه گفت: به دنبال دریافت گزارشی از بارش باران و آبگرفتگی شماری از منازل مسکونی روستای ساروق، از توابع بخش "باشتین" داورزن، یک تیم امداد و نجات سیلاب این جمعیت راهی منطقه شدند.

وی با اشاره به جاری شدن سیلاب، آبگرفتی و ورود گل و لای به برخی منازل این روستا،‌ افزود:‌ امدادگران این جمعیت پس از ارزیابی منطقه، به ساکنان پنج منزل روستایی که دچار حادثه شده بودند،‌ امدادرسانی کردند.

رفیعی افزود: نیروهای این جمعیت برای امدادرسانی مطلوب به آسیب دیدگان از بارندگی و سیلاب ناشی از آن، تجهیزات مورد نیاز از جمله ۲ دستگاه موتورپمپ برای تخلیه آب از منازل روستایی به همراه برده بودند.

امدادگران هلال‌احمر سبزوار به کمک روستاییان سیل‌زده داورزن شتافتند

وی ادامه داد: سیلاب علاوه بر آب گرفتگی و ورود گل و لای به پنج منزل مسکونی، برخی از مکان‌های نگهداری دام ها را نیز فراگرفته بود که امدادگران آب این واحدهای مسکونی و اماکن دامی را تخلیه کرده و خدمات امدادی لازم را به اهالی روستا دادند.

روستای ییلاقی ساروق، از توابع بخش باشتین شهرستان داورزن، در دامنه کوه های مرتفع "شملق" قرار دارد، که در ۲ هفته اخیر به دلیل بارندگی ها و جاری شدن سیلاب های بهاری خسارات زیادی را متحمل شده است.

این روستا، که به دلیل ارتفاعات و مسیرهای خاص کوهنوردی و نیز چشمه سارهای جاری، مورد اقبال طبیعت گردان است،‌ در ۵۰ کیلومتری داورزن و ۴۲ کیلومتری غرب سبزوار واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha