تخلفات ساکن و دوبله در رصد پلیس/توقیف خودرو به سد معبر نمی‌ارزد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات ساکن و دوبله در رصد پلیس است و از چشم ماموران راهور دور نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ؛ سرهنگ فیروز کشیر روز پنجشنبه افزود: انواع سد معبر مانند دستفروشی، بساط گسترانی و یا چیدمان لوازم و وسایل توسط برخی مغازه‌داران مقابل محل کسب در پیاده‌روها تخلف است و همه این تخلفات و موارد مشابه برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معبر محسوب می‌شود و شهرداری ملزم به برخورد با آنها در سطح شهر است.

وی اظهار کرد: خودروها با سد معبر در معابر باعث بسته شدن راه دیگر شهروندان و خودروها می‌شوند که این هم از تخلفات سدمعبر است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: بیشترین تخلفات ساکن بیشتر در هسته مرکزی شهر، مراکز تجاری، محل‌های خرید و فروش شاهد هستیم که متاسفانه برخی از شهروندان این مهم را رعایت نکرده و با تخلفات دوبله و سد معبر به دور از چشم پلیس باعث برهم زدن نظم عبور و مرور می‌شود که البته توسط تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ و یا از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر رصد و با این تخلفات برخورد می‌شود.

تخلفات ساکن و دوبله در رصد پلیس/توقیف خودرو به سد معبر نمی‌ارزد

وی اضافه کرد: برابر ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده‌روها و گذرگاه‌های پیاده، توقف در ورودی و خروجی اتومبیل رو ساختمان ها، مقابل مراکز ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و مراکز فوریت‌ها، در ۱۵ متری شیرهای آب آتش نشانی و شیرهای منصوب به این موضوع، در ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

معاون اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: در بند ۱۱ ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان شده که در خیابان‌هایی که پیاده‌رو آنها قابل عبور نبوده و پیاده‌ها مجبورند از سطح سواره رو عبور کنند حتی اگر آنجا تابلوی مطلقا ممنوع نداشته باشد هیچ خودرویی حق توقف در آن محل را ندارد یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی محل را امن می‌کند که سد معبر نباید انجام شود تا عابر پیاده بتواند از آن بخش استفاده کند.

تخلفات ساکن و دوبله در رصد پلیس/توقیف خودرو به سد معبر نمی‌ارزد

توقیف خودرو به سد معبر نمی‌ارزد

سرهنگ کشیر درباره سد معبر خودروهای پارک شده در معابر گفت: پلیس در مواجه به سد معبر در وحله اول با اعمال قانون برخورد می‌کند ولی اگر سد معبر طوری باشد که باعث راه‌بندان شود خودرو توقیف و به توقفگاه و پارکینگ هدایت می‌کند و متصرف وسیله نقلیه برای ترخیص خودرو باید مراحلی را طی کند که به سد معبر نمی‌ارزد.

وی افزود: همانطور که از معنای لغوی سد معبر مشخص است و به معنای مانع شدن از تردد عامه مردم است، در قانون شهرداری‌ها و آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر کدام به نوعی به این موضوع پرداخته شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح انواع سد معبرها گفت: سد معبرهایی چون دستفروشی، بساط گسترانی و چیدمان لوازم برخی از مغازه داران در جلوی محل کاسبی خود در پیاده روها را داریم که به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری تخلف محسوب شده و سد معبر است و شهرداری‌ها ملزم به برخورد با این نوع از سد معبر است.

تخلفات ساکن و دوبله در رصد پلیس/توقیف خودرو به سد معبر نمی‌ارزد

سرهنگ کشیر با تاکید بر اینکه سد معبر جزء تخلفات ساکن محسوب می‌شود، ادامه داد: این تخلفات باعث سد معبر و جلوگیری از تردد شهروندان می‌شوند.

وی گفت: اگر وسیله نقلیه خود را در جایی پارک کنید که با توجه به جثه آن باعث شود که تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی پوشانده شود خود این موضوع هم باعث تخلف می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: ایستگاه‌های وسایل نقلیه همگانی مانند اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها ها و در محل‌هایی که تابلوی مطلقا ممنوع نصب شده به هیچ عنوان نباید توقف داشت و خودرو را پارک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha