۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبر: 85479075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای سمنان با ورود به خردادماه تابستانه می‌شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبر: 85479075
هوای سمنان با ورود به خردادماه تابستانه می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، هوای این استان از اوایل خرداد گرمای تابستانی به خود می‌گیرد.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردیبهشت ماه طبق روال سال‌های گذشته ماه پربارشی بود و امسال نیز در سمنان بارش‌ها مطلوب ثبت شد و دمای هوا در روزهای آینده با ورود به خردادماه افزایش محسوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: بارش رگباری، وزش باد شدید و تگرگ از جمله انتظارات کارشناسان اداره‌کل هواشناسی سمنان برای استان در فصل بهار بود که در حد انتظار رخ داد.

مصطفوی اظهار کرد: شرایط نامساعد جوی وزش باد، خیزش و انتقال گرد و خاک در برخی ساعات افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی به ویژه در بعداز ظهرها تا اوایل هفته آینده در استان سمنان دور از انتظار نیست.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

هوای سمنان با ورود به خردادماه تابستانه می‌شود

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha