۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85479141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیرآبادی: باید به شوراها اعتماد و اختیارات آن‌ها را زیاد کرد

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با تغییر نگاه فعلی، به شوراهای اسلامی شهر اعتماد و اختیارات آن‌ها را برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد امیرآبادی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان در قم بیان کرد: متاسفانه به دلیل تفسیرهای مختلفی که در قانون اساسی در مورد وظایف شوراها وجود دارد روز به روز نقش شوراها کم‌رنگ تر می‌شود و در مواقعی مسئولیت‌ها و اختیارات شوراها کمتر شده‌است که باید تغییر نگاه و تحولی در این خصوص انجام شود.

وی افزود: از طرف دیگر مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده شوراها گذاشته شده‌است، به نحوی که می‌توان گفت اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور به شوراها داده شده‌است بدون آنکه اعتبارات لازم در این بخش لحاظ گردد؛ در حالی که مسائل شهرداری‌ها و مشکلاتی که مردم در شهر دارند توسط همین شوراها حل می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از دوستان حرف‌هایی می‌زنند که در عمل قابل اجرا نیست، خوب اگر تراکم فروشی انجام نشود، برخی سرمایه‌گذاری‌ها صورت نگیرد و به ساختمان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مجوز داده نشود، پس مدیران شهری برای کسب درآمد چه کار کنند، آیا پول نفت به شوراها می‌دهند با این تحریم‌ها که ما داریم.

امیرآبادی با بیان این‌که شوراها نیازمند حمایت هستند، گفت: در بین جمعیت کثیر شوراهای شهر در کشور ممکن است اتفاقاتی رخ دهد، اما نباید آن را بزرگ نمایی کرد، ما در کشور شوراهای اسلامی خوب، متدین و کار کن بسیار داریم.

هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان های کشور، روز چهارشنبه در قم آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.

در ۲ روز برگزاری اجلاس کمیسیون‌های تخصصی که شامل کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و اقتصادی، توسعه، عمران و خدمات شهری، محیط زیست، سلامت و بهداشت شهری بود، با حضور شرکت کنندگان تشکیل شد.

این اجلاس با هدف بهره‌گیری از نظرات کاربردی صاحب‌نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور با نگاهی جامع به مسائل جاری شهرهای کشور و همچنین انتقال تجارب و توانمندی رؤسای شوراهای مراکز استان در تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه شهری و در نهایت توانمندی شهرداری‌ها برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha