بازیگر پیشکسوت: کتاب برای ایرانی‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارد

تهران- ایرنا- بازیگر پیشکسوت تلویزیون گفت:‌ اگر بخواهم واقعیت را بگویم، کتاب در حال حاضر برای ایرانیان بیشتر جنبه تزئینی در کتابخانه‌هایشان دارد و فقط کتابخانه‌ها را پر کرده‌اند.

مهوش توتونچی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت:‌ کتاب و کتابخوانی اصولی است که همه، خصوصا جوانان باید پیرو آن باشند و لازم است آنها را تشویق به این کار کنیم. اما متاسفانه نسل جوان ما خیلی مشتاق کتابخوانی نیستند و بیشتر به سمت کتاب های صوتی می‌روند.

بازیگر مجموعه‌های تمام رخ و سرجوخه تصریح کرد: البته کتاب خواندن، خرید کتاب،‌ داشتن و آرشیو کردن کتاب و مکرر خواندن آن حس قشنگی دارد. ممکن است کتابی هم چندین بار خوانده شود.

وی افزود: من بیشتر به کتاب‌های تاریخی و خواندن کتاب در خصوص زنان و مسائل زنان علاقه دارم.

بازیگر سریال به رنگ محبت به کارگردنی امید ملکوتی که در نقش مادر بزرگ شیخ حسین انصاریان ظاهر شد، افزود: کتاب در ایفای بهتر نقش خیلی تاثیر دارد. در مورد بازیگری برای یک بازیگر مهم است که بیشتر بخواند و بداند. اگر با آگاهی وارد این وادی نشویم بی فایده است.

می‌دانستم که این بچه کوچک روزی از بزرگان می‌شود

وی افزود: در این باره که چقدر برای شناخت این شخصیت مطالعه کردید؟ گفت: چون در اقوام ما کسانی از بین علما بودند و این مساله را لمس کرده بودم خیلی مشکل در ایفای این نقش نداشتم و همان حس را داشتم که این بچه کوچک روزی از بزرگان می‌شود.

توتونچی گفت: امروز بیشتر دنبال کتاب های بازیگری و کنجکاو هستم که اطلاعات بیشتری داشته باشم اما از آنجایی که جدم پایه گذار تئاتر نمایشی بود با آن بیگانه نیستیم.

این بازیگر پیشکسوت همچنین درباره جایگاه پژوهش و تحقیق در تئاتر اظهار داشت: نمی شود بودنش را نفی کرد اما شاید کافی نبوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha