۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85479162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۱۲۰ شهید ورزشکار شهرستان دزفول برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85479162
یادواره ۱۲۰ شهید ورزشکار شهرستان دزفول برگزار شد

دزفول - ایرنا - یادواره ۱۲۰ شهید ورزشکار شهرستان دزفول روز پنجشنبه با حضور نائب رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از مسوولان شهرستانی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش ایرنا نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در این یادواره در سالن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان، شهدا را قهرمانان واقعی کشور دانست و گفت: همواره در طول سه دوره نمایندگی مجلس از تصویب قوانین مربوط به خانواده شهدا دفاع کرده‌ام.

سید احمد آوایی با بیان اینکه نباید درخصوص تعیین درصد جانبازی سخت گیری شود، افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند از این رو هر کس در هر جایگاهی باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات جامعه به ویژه خانواده شهدا به کار گیرد.

وی با قدردانی از رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول بابت خدمات در راستای توسعه ورزش و جوانان این شهرستان ادامه داد: بیش از تحریم‌ها گرفتار خود تحریمی و تنگ نظری هستیم.

یادواره ۱۲۰ شهید ورزشکار شهرستان دزفول برگزار شد

شهید، جامعه بشری را در مسیر ارزش‌ها به حرکت در می‌آورد

امام جمعه دزفول نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا افتخار بشریت هستند و زندگی بشر را نورانی کرده‌ و به آن هویت ایمانی داده‌اند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور شهدا را انسان ساز، هدایت گر و جامعه ساز دانست و افرود: شهدا از هر قشری از جمله ورزشکار، کارمند، سرباز، استاد دانشگاه و دانش آموز چراغ هدایت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شهید زنده است چون اثر و آرمانش زنده است، ادامه داد: شهید، جامعه بشری را در مسیر ارزش‌ها به حرکت در می‌آورد.

پیشرفت منجر به بمب اتم و جنگ، سودی ندارد

امام جمعه دزفول با اشاره به اهمیت توجه به جنس پیشرفت اظهار کرد: پیشرفتی که نتیجه آن بمب اتم، جنگ و تباهی باشد، سودی ندارد.

وی با بیان اینکه شهید خود را در راه خدا محوری فدا می‌کند و الگویی برای ایثار و از خودگذشتگی است. ادامه داد: خون شهید وقتی از رگ‌ها بیرون می‌آید جریانی برای به حرکت در آوردن انسان در راه فضیلت، انسانیت، ایثار و از خودگذشتگی ایجاد می‌کند.

یادواره ۱۲۰ شهید ورزشکار شهرستان دزفول برگزار شد

پخش کلیپ، قرائت لوح زرین چهارم خرداد روز دزفول، اجرای زنده ترانه‌های دلخوشی آخر در وصف امام رضا و شهر حماسه‌ها در وصف مقاومت مردم دزفول از سید مبین رضا زاده و خاطره گویی و روایت گری سردار غلامرضا ماندنی از فرماندهان جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این آیین بود.
به گزارش ایرنا به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید از جمله ۱۲۰ شهید ورزشکار، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha