دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد دادرس استان مرکزی در باغک شازند برگزار شد

اراک - ایرنا - مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر ) استان مرکزی در باغک شازند برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه این المپیاد در جمع خبرنگاران، افزود: در این المپیاد ۱۲۶ دانش‌آموز پسر در قالب ۹ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، غرق‌آباد، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان و ۱۵۴ دانش‌آموز دختر در قالب ۱۱ تیم دانش آموزی از شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان، زرندیه، خمین، تفرش و آشتیان حضور داشتند.

مهدی حسینی افزود: مسابقات این المپیاد در ۹ بخش شامل، حمل مصدوم(حمل انفرادی و گروهی)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، اطفاء حریق (اطفاء با کپسول و آب)، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن و بخش جانبی الوار چینی برگزار شد.

وی بیان کرد: در گروه دختران تیم‌های ساوه، آشتیان و شازند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم زرندیه نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد و تیم اراک در بخش مسابقات جانبی به عنوان تیم برتر معرفی شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: در گروه پسران نیز تیم‌های اراک، آشتیان و ساوه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم غرق‌آباد هم عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد.

حسینی اظهار کرد: طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خودمراقبتی اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ و به دوستان و خانواده خود نیز در حوادث مختلف یاری رسانی کنند.

وی گفت: مسابقات المپیاد آماده، فرصتی است برای مرور و محک دانش و مهارت دانش‌آموزان در حیطه امدادهای اولیه است تا در قالب رقابت‌های سالم و دوستانه بار دیگر آن‌ها را تمرین و بازآموزی کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، هدف از برگزاری این المپیاد را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تیم‌های اول این دوره از مسابقات در بخش دختران و پسران به رقابت‌های کشوری راه یافتند.

۱۶۰ مدرسه استان مرکزی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در اجرای طرح ملی دادرس هلال‌احمر فعالیت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha