مفاخر شهرها پایه هویتی ساکنان آن محسوب می شوند

تبریز- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مفاخر هر شهر به عنوان پایه های هویتی ساکنان آن شهر باید مورد توجه قرار گرفته و به عنوان شاخص و الگوی کنشگری فرهنگی و اجتماعی معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، حسن گلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بستان آباد و رونمایی از فراخوان جشنواره شهریار، با توصیف این شورا به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر، بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها با هدف جریان سازی فرهنگی، هنری و رسانه ای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی تاکید کرد و خواستار اهتمام جدی دستگاه های مختلف برای پیشبرد و ارتقاء شاخص های فرهنگ عمومی شهرستان ها با اتکاء بر ظرفیت های ارزشمند شوراهای فرهنگ عمومی شد.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی که از دهه ٧٠ با تعابیری همچون شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی مطرح کرده اند، اظهار کرد: متاسفانه عمق و اهمیت این نگرانی ها در برخی ادوار از سوی برخی کارگزاران دولت‌ها درک نشد و امروز برای رفع کاستی‌های حوزه فرهنگ باید به طور مضاعف و جهادی کار کرد.

گلی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارهای خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمن، تحکیم هویت ملی و اسلامی مردم به خصوص نسل جوان است.

دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ و تمدن دیرین منطقه بستان آباد، مفاخر این منطقه از جمله استاد شهریار، خسته قاسیم، آیت الله شهیدی و سایر بزرگان را شخصیت هایی با تاثیرگذاری فراوان در حوزه های دینی و ادبی در سطوح ملی و حتی جهانی دانست و بر لزوم آشنایی نسل جوان با آثار و کارکردهای آنان تاکید کرد.

سومین دوره جشنواره حیدربابای شهریار هشتم تیر برگزار می شود

گلی همچنین از برگزاری سومین دوره جشنواره حیدربابای شهریار در خشکناب بستان آباد در هشتم تیر ماه ١۴٠٣ در جوار خانه پدری استاد شهریار در محل روستای خشکناب خبر داد.

وی رونمایی فراخوان آن در نشست شورای فرهنگ عمومی بستان آباد را نشانه علاقمندی و دغدغه مندی مسئولین این شهرستان به رویدادهای ادبی و فرهنگی توصیف کرد و برگزاری فاخر و شایسته این جشنواره را نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه های شهرستانی و استانی دانست .

به گزارش ایرنا، فراخوان سومین دوره جشنواره حیدربابای شهریار در سه رشته شعر، مقاله و خوشنویسی منتشر و مهلت ارسال آثار تا اول تیرماه سال جاری اعلام شده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha