هوای غرب مازندران در روز میزبانی از رئیس جمهور بارانی است

ساری - ایرنا - رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت که در قالب دور دوم سفرهای استانی امروز پنجشنبه وارد مازندران شدند، در حالی فردا جمعه میهمان مردم غرب این استان هستند که طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی در این مناطق ابری و بارانی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی مازندران امروز پنجشنبه از میزان ناپایداری های جوی استان کاسته خواهد شد اما از روز جمعه تا اواسط هفته آینده آسمان مازندران با رگبار باران و وزش باد همراه خواهد بود ضمن اینکه از شامگاه جمعه و روز شنبه بارش باران محسوس تر است.

جدول پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد میانگین دمای هوا طی امروز و فردا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران بین ۲۲ تا ۲۴، در مناطق غربی بین ۱۹ تا ۲۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی تا میان بند ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و رگبار پراکنده، روز جمعه ابری به ویژه از بعداز ظهر با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و روز شنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه‌آلود با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

هوای غرب مازندران در روز میزبانی از رئیس جمهور بارانی است

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری و در بعدازظهر و شب با رگبار پراکنده باران و وزش باد، روزهای دوشنبه و سه شنبه ابری، در ارتفاعات مه‌آلود گاهی با بارندگی و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری و با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

طبق داده های دریافتی از ایستگاه های سینوپتیک و هواشناسی مازندران بیشترین میزان بارش باران از صبح چهارشنبه تا صبح امروز پنجشنبه با ۳۷ میلی متر در جوربند نور به ثبت رسید و پس از آن فرودگاه رامسر با ۲۹، گلعلی آباد تنکابن با ۲۴ و گالش محله رامسر با ۲۱ میلی متر شاهد بیشترین میزان باران ثبت شده در طی این مدت بودند و کمترین میزان باران ثبت شده نیز در پل سفید، شانه تراش تنکابن، اسکندر کلای قایم شهر، گلوگاه، کیاسر و آلاشت با یک و قراخیل قایم شهر، آمل، بلیران آمل، اندوار آمل و ساری هر کدام با ۲ میلی متر بوده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۴.۲ و آلاشت با ۱۳.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha