استاندار ایلام: شوراها مصداق‌ مردم‌سالاری و تجلی خرد جمعی هستند

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: شوراها از پدیده‌های مترقی جمهوری اسلامی و  تجلی‌گاه‌ خرد جمعی هستند و مردم‌سالاری در شوراها مصداق می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام نیا» روز پنج‌شنبه در همایش گرامی‌داشت روز شوراها در سالن جلسات استانداری ایلام، اطهار کرد: شوراها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است که با آن می‌توان به بهترین برنامه‌ها با کمترین خطا و انحراف رسید.

وی با بیان این‌که زحمات و تلاش‌های اعضای شوراها بر کسی پوشیده نیست، افزود: ظرفیت شوراها یک ظرفیت بالقوه است که هنوز آن‌چنان که باید و شاید بالفعل نشده است و به هر میزان که کار به مردم واگذار شود، توفیقات بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم و نقش شوراها برای پیشبرد امور کشور تعیین کننده است.

بهرام‌نیا ۳۲ درصد جمعیت استان را روستایی و ۶۸ درصد را شهری عنوان کرد و گفت: از شوراها انتظار داریم در ارتباط با تحقق شعار سال فعال باشند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود ببینند.

استاندار ایلام افزود: شورائیان در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، در تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها فعال باشند که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها در روستاها امکان تشکیل دارند.

استاندار ایلام: شوراها مصداق‌ مردم‌سالاری و تجلی خرد جمعی هستند

وی با بیان این‌که شهرنشینی باعث وارد شدن لطمه در حوزه تولیدات کشاورزی، دامی و فرآورده‌های لبنی شده است، عنوان کرد: شوراها زمینه و شرایط مناسب برای مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کنند و دولت نیز امتیازات و مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته است.

بهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان ایلام در حوزه گردشگری طبیعی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای بالفعل شدن این قابلیت‌های بکر و دست نخورده ایلام، فعال‌تر شوند.

وی یادآور شد: رفع معارضان طرح‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر انتظارات مسئولان ارشد استان از اعضای شوراهاست و باید از ظرفیت شوراها برای رفع این تعارضات استفاده کرد تا شاهد آبادانی و توسعه شهرها و روستاها باشیم که نفع آن به مردم محلی هر منطقه خواهد رسید.

در پایان این نشست، تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان ایلام به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مربوط به شوراها پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha