۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85479984
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آستارا: مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85479984
فرماندار آستارا: مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

آستارا- ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: مردم از سفرهای غیر ضروری و اتراق در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارشهای شدید از مردم خواست: هشدارها و پیام هایی که از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان و هواشناسی اعلام و صادر می شود را جدی بگیرند و مسئولان و نیروهای مدیریت بحران آماده باشند.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: در بعضی نقاط حادثه خیز تدابیر خوبی پیش بینی شده است و اقدامات پیشگیرانه انجام پذیرفته که میزان خروجی آب را از سطح شهر افزایش داده است.

شهاب‌زاده بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با همه قوا پای کار باشند که در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را صورت دهند و دستگاه‌های امدادی نیز آماده باش هستند تا در کنار اقدامات اجرایی مربوطه حمایت امدادی لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور از این پس بارندگی ها و تغییرات آب و هوایی غیر قابل پیش بینی خواهد بود و از این رو آمادگی همه مسئولان شهرستان در همه سطوح لازم است.

وی اعلام کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته حدود ۲۹۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان آستارا داشتیم در حالی که امسال فقط در اردیبهشت ماه بیش از ۱۸۹ میلیمتر بارش روی داد و این رقم با توجه به بارندگی هایی که شاهدیم افزایش می یابد و باید تدابیر لازم اندیشه شود.

شهاب‌زاده تاکید کرد: رفع نگرانی و مشکلات مردم از مهمترین مسائل و اولویت های کاری همه مسئولان شهرستان است و در این راستا از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا اظهارکرد: با توجه به اعلام اداره هواشناسی این سامانه بارش تا عصر روز شنبه در شهرستان فعالیت خواهد داشت و از این رو مردم و کشاورزان اقدامات لازم را صورت دهند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha