۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85480728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید محصولات فولادی راه توسعه اقتصاد کشور را هموار کرده است

اهواز -ایرنا - مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان با اشاره به نقش صنایع فولاد در اقتصاد کشور گفت: تولید محصولات فولادی راه توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور را هموار کرده است.

به گزارش ایرنا علی محمدی روز شنبه در حاشیه آیین جام رسانه امید کشور در تهران اظهار کرد: فولاد اکسین خوزستان در سایه رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در امر تولید، با برخورداری از دانش بومی و متخصصان داخلی به اکسیژن صنعت ایران و خاورمیانه تبدیل و با تولید ورق‌های عریض فولادی با کیفیت و در حد استانداردهای جهانی، برای همه صنایع زیرساختی و صنایع مادر تبدیل به نامی اعتماد ساز و امیدآفرین شده است.

وی افزود: این مجموعه بزرگ صنعتی با ایجاد اشتغال برای بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار تحصیلکرده، متخصص و بومی استان خوزستان، گامی بلند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و مولد و افزایش رفاه اجتماعی در این استان و جنوب ایران برداشته است.

به گفته محمدی برنامه‌ریزی، آینده‌نگری و نیازسنجی بازارهای داخلی و خارجی، مسیر شکوفایی این واحد صنعتی را هموار کرده است.

وی افزود: سال گذشته با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای کاهش فشار تحریم‌ها از یک سو و همزمان افزایش میزان تولید و صادرات، جهش تولیدی را رقم زده که تحسین همگان را برانگیخته است.

مدیرعامل فولاد اکسین تصریح کرد: فولاد اکسین خوزستان در فروردین سال جاری با ثبت رکورد ۴۰ روز بدون توقف و تولید بیش از ۸۳ هزارتن ورق، توانست ۱۲ هزار تن تولید بیشتر را نسبت به سال گذشته ثبت کند؛ این مجموعه با ثبت رکورد فروش ۷۰ هزار تنی ورق فولادی در یک ماه، شعار ما می‌توانیم را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به ثبت ۵۹ هزار میلیارد ریال سود در سال ۱۴۰۲ در این شرکت افزود: سود شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال ثبت شد در واقع رشد سود ۷۳ درصدی در تاریخ اکسین بی سابقه است.

محمدی بیان کرد: همزمان با افزایش میزان تولید، درآمد شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۹ هزار میلیارد ریال رسید که با توجه به درآمد ۱۰۱ هزار میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۶ درصدی را تجربه کرد.

وی یادآور شد: میزان سوددهی شرکت فولاد اکسین با ثبت همه رکوردها و با تلاش کارکنان و تعریف ساز و کارهای جدید و تغییر رویکرد در فروش و توسعه سبد محصولات به ۵۹ هزار میلیارد ریال رسید، که نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

مدیر عامل فولاد اکسین بیان کرد: میزان درآمد صادراتی این حجم صادرات فولاد در سال ۱۴۰۲ به حدود هشت میلیارد دلار رسید؛ اگر صنعت فولاد به همت فولادمردان به این سطح از توسعه یافتگی دست پیدا نکرده بود، امروز باید بیش از دهه ۸۰ و حداقل ۱۰ میلیارد دلار برای واردات هزینه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه پرچم صادرات ورق‌های فولادی امروز در مجتمع فولاد اکسین در بسیاری از کشورهای دنیا افراشته شده است، افزود: چنین رشدی در بخش تولید و رسیدن به سودآوری ۱۰۰ درصدی در شرایط دشوار اقتصادی، تجلی بی‌نظیری از برخورداری از دانش فنی و تخصصی نیروهای جوان، آگاه و همراهی دانش بنیان‌ها در تولید محصولات است.

محمدی با بیان اینکه رفع تحریم‌های داخلی و تقویت دیپلماسی اقتصادی، مسیر تولید و صادرات را هموار می‌کند، گفت: باید با همتی همه جانبه هرچه سریعتر مشکلات موجود نیز مرتفع شود تا برای رسیدن به قله‌های رفیع مانعی وجود نداشته باشد.

وی افزود: صنعت نورد ورق با کمکی که به رفع مشکلات ارزی و فنی کشور می‌کند همواره نوک پیکان این تحرم‌های خزانه‌داری آمریکا بوده است حال اگر بر این تحریم‌ها و مشکلات داخلی نیز افزوده شود، تولید ورق با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل فولاد اکسین اظهارکرد: مشکلاتی از جنس تامین مالی با حمایت نظام بانکی، تامین حامل‌های انرژی مورد نیاز این صنعت، فاصله دلار نیمایی با دلار آزاد و اصرار بانک مرکزی در تسویه ارزی و... وجود دارد که باید تدبیری از سوی دولتمردان و مسئولان اقتصادی کشور در این زمینه اندیشیده شود.

وی افزود: بلند همتان فولاد اکسین خوزستان، با تولید ورق‌های عریض فولادی باکیفیت علاوه بر تامین نیازهای داخلی، راه بازارهای بین المللی را در پیش گرفتند تا بر قله رفیع صادرات کشور، پرچم افتخار را به اهتزاز درآوردند.

محمدی گفت: محصولات با کیفیت شرکت فولاد اکسین خوزستان در حال حاضر بازار ۱۸ کشور در سه قاره دنیا را میدان عرض اندام محصول ایرانی کرده است؛ هر کالایی که از ایران در شرایط کنونی صادر شود، همچون موشکی قلب دشمنان قسم خورده را هدف می‌گیرد زیرا برای ایرانی راه بسته معنایی ندارد.

به گفته وی محصولات فولاد اکسین در صنایع مختلف کشور همچون صنایع هوایی و دریایی، در صنعت ساختمان و برج سازی و ... جایگاه‌ ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل فولاد اکسین بیان کرد: عنوان صادرکننده نمونه کشوری در عرصه فولاد کشور، نشان چهارساله جشنواره تعالی سازمانی و واحد برتر تحقیق و توسعه خوزستان، نشان از توانمندی‌های کم‌نظیری دارد که اکسین را در عرصه صنعت کشور صاحب عنوان و اعتبار کرده است.

وی به حضور این شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله اکسپو ۲۰۲۴ و نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران اشاره کرد و افزود: حضور فولاد اکسین در این نمایشگاه‌ها چشمگیر و اثرگذار و همراه با عقد قراردادهای تجاری و تفاهم نامه‌های کاربردی بیانگر جایگاه ویژه این شرکت در میان صنایع بزرگ کشور و مشتریان داخلی و خارجی است.

محمدی با اشاره به اقدامات شرکت فولاد اکسین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: رفع نیازهای فرهنگی، آموزشی، درمانی و عمرانی تا برگزاری برنامه‌های مذهبی و حمایتی، تامین ورقه‌های گالوانیزه پل‌ها، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه نوعروسان، تامین بسته‌های معیشتی تا رفع آب گرفتگی معابر شهری در ایام بارندگی و استقرار گروه‌های پزشکی جهادی در مناطق محروم تنها گوشه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی است که فولاد اکسین به آن توجه دارد.

برگ برنده جام امید در جنگ رسانه‌ای امروز

محمدی بیان کرد: جام رسانه امید با راهبرد امید آفرینی در جامعه، برجسته‌سازی دستاوردهای انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف تاریخ، تولید و نشر هنرمندانه آثار سمعی و بصری، کمک به ایجاد جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی و رویکرد تولید محتوای فاخر با مشارکت رسانه‌های بین‌المللی و داخلی برگزار شده است که این مهم می‌تواند برگ برنده‌ای در جنگ رسانه‌ای امروز برای کشورمان باشد.

وی افزود: سیاه نمایی‌های دشمنان و رسانه‌های برون مرزی با بیان و اطلاع‌رسانی توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف، بی‌اثر و زمینه امید آفرینی در جامع فراهم می‌شود.

مدیرعامل فولاد اکسین با بیان اینکه اهمیت حضور رسانه‌ها در جوامع و نقش بی‌بدیل آنها بر هیچ کس پوشیده نیست، توضیح داد: رسانه‌ها تاثیرگذاری غیرقابل انکاری در شکل گیری امید در جامعه دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت رسانه‌ها افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی در عقب‌راندن دشمن تأثیر بگذارند، رسانه‌ها هستند که دلها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه اکنون جنگ، جنگ رسانه‌ای است، گفت: اگر نیروهای نظامی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حافظ امنیت و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تامین امنیت و آسایش در کشور است، خبرنگاران و اصحاب قلم نیز باید حافظان فضای رسانه‌ای و آرامش روانی جامعه باشند.

وی افزود: موشک‌های فاتح و خیبر در کنار قلم‌های متعهد، آسمان و زمین میهن و کیان نظام ارزشی که بر آرمان‌هایی الهی استوار است را قدرتی دوچندان خواهد بخشید.

مدیرعامل فولاد اکسین یادآور شد: جام رسانه امید در واقع تلاشی است برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، منویات مقام معظم رهبری، آرمان‌های شهدای خونین کفن که باید در قالب قلم در عرصه خبر و رسانه و در غرش شاهد و ابابیل و خیبر ضبط و ثبت شود.

به گزارش ایرنا رویداد جام رسانه امید با حضور ۳۲ تیم از سراسر کشور و پوشش رسانه‌های بین‌المللی و داخلی در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی تهران در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

«جام رسانه امید» با هدف روایت‌گری درست از پیشرفت برگزار می‌شود و در این رویداد، صنعتگران و تولیدکنندگان بزرگ کشور به روایت پیشرفت می‌پردازند و رقابت‌کنندگان از این روایتگری‌ها به تولید محتوا می‌پردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha