۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85480925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک محکوم به قصاص در باوی خوزستان از چوبه دار رهایی یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85480925
یک محکوم به قصاص در باوی خوزستان از چوبه دار رهایی یافت

اهواز- ایرنا- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یک محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان باوی و در قالب پویش "به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) می‌بخشم" با عفو و بخشش اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافت.

حجت االاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان کرد: هفت سال قبل نزاعی بین ۲ نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات شخصی رخ داد که منجر به قتل یک نفر و ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین ۲ طایفه شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه، برای حل و فصل اختلاف بوجود آمده بین ۲ طایفه وساطت کردند که تلاش آنان پس از هفت سال نتیجه داد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: همزمان با دهه مبارک کرامت، در آیینی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) از قصاص فرزند خود صرفنظر کردند و ۲ عشیره در این نشست به احترام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از ابتکارات شورای حل اختلاف راه‌اندازی پویش به مناسبت‌های ملی و مذهبی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم است که استان خوزستان در این طرح در کشور سرآمد است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام توسعه حل اختلاف خوزستان صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان رشد ۱۲۸ درصدی یافته است.

شهرستان باوی یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و دارای ۲ بخش مرکزی و ویس و مرکز آن شهر ملاثانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha