حمایت درمانی از کودکان و لبخندی که بر لب خانواده‌ها نشست

مشهد- ایرنا- شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت، مبنی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی، که در راستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور عملیاتی شده است، کاهش دغدغه خانواده‌ها و رضایت آنان را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از اسفند پارسال در دولت مردمی تصویب و در اردیبهشت امسال به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که این طرح هم اکنون در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» در حال اجرا است.

در راستای بررسی صحت اجرای این طرح در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خبرنگار حوزه سلامت ایرنا به صورت میدانی از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر بازدید کرده و با شماری از مراجعان و مسوولان این بیمارستان به گفت و گو پرداخت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

بهره‌مندی کودکان زیر هفت سال ایرانی از خدمات رایگان

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در این مرکز درمانی خدمات رایگان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود.

دکتر محمدرضا کشت‌مندی افزود: این خدمات شامل موارد تشخیصی و درمانی به تمامی فرزندان بومی و ایرانی، که دارای بیمه پایه هستند ارائه می‌شود و اگر کودک زیر هفت سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و غیره باشد، شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی این بیمارستان می‌شود.

بیماران فاقد بیمه و اتباع خارجی، مشمول طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند و هزینه خدمات ارائه شده برای آنان برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود

وی با بیان اینکه اگر بیماری فاقد بیمه و یا اینکه جزو اتباع خارجی باشد، مشمول این شیوه نامه نشده و هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب از وی دریافت می‌شود، ادامه داد: این ۲ گروه شامل دریافت خدمات رایگان برای اقدامات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد ارائه خدمات رایگان درمانی منوط به زمان خاصی در خصوص بستری فرد بیمار نیست و در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند خدمات ارائه‌شده‌اش به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه رایگان است.

دکتر کشت‌مندی افزود: بخشی از اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی اطفال که با بیهوشی انجام می‌شود و این مورد به دلیل آنکه شامل پوشش‌های بیمه‌ای نبوده طبق دستورالعمل ابلاغی شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص اتباع دارای بیمه هم باید گفت که چون این افراد از یارانه سلامت ایرانیان سهمی ندارند شامل دریافت خدمات نمی‌شوند و از این افراد هزینه خدمات ارائه شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم| طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مشهد

حمایت درمانی از کودکان و لبخندی که بر لب خانواده‌ها نشست

بهره‌مندی ۱۳۰۹ کودک از خدمات درمانی رایگان

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان این که از زمان ابلاغ طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون هزار و ۳۰۹ بیمار در این گروه سنی از این خدمات بهره‌مند شدند افزود: از مجموع این تعداد بیمار بیش از ۵۴ درصد آنها معادل ۷۱۵ نفر از خدمات بستری و ۵۹۴ نفر دیگر از خدمات بستری این مرکز درمانی بهره‌مند شدند.

۹۷ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال هزینه برای درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان اکبر پرداخت شده است

دکتر کشت‌مندی با بیان این که طی این مدت نیز ۹۷ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال هزینه برای درمان این کودکان از سوی بیمه پرداخت شده که ۹۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال مربوط به خدمات بستری و ۷۰۰ میلیون ریال مربوط به خدمات سرپایی این بیماران بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری در افراد واجد شرایط گروه سنی زیر ۷ سال میزان مراجعات قطعاً بیشتر هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایرنا: الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان/ تخلف را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنید

رضایت مردمی از اجرای طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال

پدر نوزاد تازه متولد شده که فرزندش به دلیل مشکل روده ای در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بستری بود به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا فرزندم را به بیمارستان خصوصی بردم که در بیمارستان گفتند ابتدا بایستی ۵۰۰ میلیون ریال برای پذیرش کودک واریز شود.

هزینه عمل فرزندم در بیمارستان خصوصی ۵۰۰ میلیون ریال براورد شده بود که در بیمارستان دولتی به رایگان انجام شد

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: با توجه به این که توان مالی برای پرداخت این هزینه ها را نداشتم به بیمارستان دولتی اکبر مراجعه کردم که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای را فرزندم را پذیرش و بستری کردند و مورد عمل جراحی قرار گرفت و تا کنون هیچ هزینه‌ای بابت خدمات درمانی دریافت نشده و این خدمات به صورت کاملا رایگان انجام شد.

این پدر نوزاد تازه متولد شده ادامه داد: طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال طرحی بسیار عالی است که این طرح با توجه به مشکلات معیشتی موجود در جامعه، به کاهش بار هزینه‌های درمانی کودکان که بر دوش خانواده ها است کمک شایانی می کند و از این جهت از دولت مردمی و مسوولان تشکر می‌کنم.

پدر دیگری که فرزند زیر هفت سال وی در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد بستری است به خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم را ابتدا به بیمارستان خصوصی بردم که گفتند برای هر شب بستری فرزندم در آن بیمارستان بایستی حدود پنج میلیون ریال پرداخت کنم.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: با توجه به این که توان مالی پرداخت این هزینه را نداشتم به من گفتند که به بیمارستان دولتی کودکان اکبر مشهد مراجعه کنم و وقتی مراجعه کردم گفتند هزینه های درمان کودکان زیر هفت سال در این بیمارستان رایگان است.

وی ادامه داد: از زمان پذیرش و بستری فرزندم تا کنون هیچ‌گونه هزینه‌ای از ما دریافت نکرده‌اند که بابت این موضوع و حمایت دولت از خانواده‌ها و کاهش بار مالی درمان کودکان از دوش خانواده ها و کاهش دغدغه والدین برای بیماری فرزندمان از دولت و مسوولان مربوطه تشکر می‌کنم و امیدوارم این طرح ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha