استاندار همدان: مدیریت اعتبارات مواد مخدر به استان ها محول شود

همدان - ایرنا- استاندار همدان از دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خواست مدیریت اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر را به استان ها محول کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: توزیع متمرکز و ملی این اعتبارات موجب شده منابع مورد نیاز استانی به خوبی دیده نشود.

وی افزود: مهمترین مزیت واگذاری مدیریت این اعتبارات به استان ها ، حسابرسی دقیق و گزارش گیری خوب در این باره است.

استاندار همدان اظهار کرد : با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همدان، امروز ساختمان ستاد مبارزه مواد بهره برداری شد در حالیکه پیشتر مکان استیجاری در اختیار این شورا بود.

قاسمی فرزاد افزود: این ساختمان از محل مولدسازی اموال دولت در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان قرار گرفت و ستاد کل نیز اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی آن را پرداخت.

وی اضافه کرد: فضای مناسبی برای پارکینگ خودروهای توقیفی در نزدیکی پلیس راه در اختیار این شورا قرار گرفت که این مکان محصور و مجهز به سیستم پایش تصویری شده است.

استاندار همدان گفت: به دنبال بازدید سردار اسکندر مومنی از مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ، مرکز مهارت آفرینی برای آموزش حرفه خیاطی به معتادان متجاهر راه اندازی شد تا معتادان پس از بهبودی و خروج از مرکز ماده ۱۶ یک شغل و حرفه مناسب داشته باشند.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از خواسته های مردم همدان جمع آوری معتادان متجاهر است که در این راستا مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ و نهاوند برای نگهداری و درمان این افراد پیش بینی شده است.

وی افزود: در صورت تامین منابع مالی بدون نیاز به ایجاد مراکز جدید، می توان ظرفیت مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ را تا یک هزار نفر افزایش داد.

استاندار همدان خواستار توجه به مناطق روستایی در حوزه فرهنگی و پیشگیری، پرداخت تسهیلات اشتغال با بهره کم، استفاده از ظرفیت خیران و سمن ها به عنوان همیاران و بازوان دولت شد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بازنگری در آیین نامه های مبارزه با مواد مخدر با هدف افزایش بازدارندگی و مقابله با این پدیده شوم ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha