۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85481655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: شهرستان ری در فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه والایی در کشور دارد +فیلم

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت : این شهرستان با ۲ هزار و ۹۵۶ شهیدی که تقدیم انقلاب کرد در کشور از خیلی از استانها جلوتر است و این جایگاه بالای شهرستان ری را از لحاظ توجه به فرهنگ شهادت و انقلابی بودن را می رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه در آستانه فرارسیدن سوم خردادماه، نشست خبری کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران شنبه شب با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و رئیس کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان ری، سرهنگ پاسدار روح الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و دبیر کنگره شهدای شهرستان ری، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

مهدی باب الحوائجی در این مراسم با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد گفت: هیچ شهرستانی در سطح کشور کنگره مستقل ندارد اما شهرستان ری با توجه به ظرفیتها، پتانسیلها و نقشی که در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و شهدای گرانقدری را که تقدیم انقلاب نمود نق ش مهمی در هشت سال دفال مقدس داشت.

وی اظهار داشت: شهرستان ری با ۲ هزارو ۹۵۶ شهیدی که تقدیم انقلاب کرد در کشور از خیلی از استانها جلوتر است و این جایگاه بالای شهرستان ری را از لحاظ توجه به فرهنگ شهادت و انقلابی بودن را می رساند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) نیز با ارائه گزارش در زمینه اقدامات انجام شده در راستای بر گزاری این کنگره گفت: نزدیک به ۶ جلسه رسمی در ستاد کنگره که محل فرمانداری است برگزار کردیم و در ذیل جلسات متعددی در ادارات مختلف و هشت جلسه در مجموعه سپاه برگزار شد که موضوعات روند خیلی خوبی داشت.

سرهنگ روح الله قنبری تصریح کرد: با وجود اینکه چهار روز بیشتر به برگزاری کنگره نماده است در شهرستان ری از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و همه آماده برگزاری این مراسم هستیم.

در پایان این نشست که باحضور سرهنگ پاسدار روح الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و دبیر کنگره شهدای شهرستان ری و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری برگزار شد، باحضور فرماندار ویژه شهرستان ری از پوستر معرفی گزیده کتاب «قاسم حاج قاسم» رونمایی شد.

لازم بذکر کتاب قاسم حاج قاسم با موضوع مروری بر زندگی نامه شهید مدافع حرم وحید زمانی نیا فرزند پرافتخار دیار ری و همرزم و محافظ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم خانم زینب مولایی بوده که به همت ستاد گنگره بزرگداشت شهدای شهرستان ری گزیده ای از این کتاب جهت منبع مطالعه علاقه مندان در مسابقه کتابخوانی ویژه کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران گردآوری و به چاپ رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha