فیلم سینمایی "راز گل یاس" در مشهد به روی پرده رفت

مشهد-ایرنا- همزمان با دهه کرامت فیلم سینمایی "راز گل یاس" به کارگردانی مهدی مسگران از هنرمندان خراسانی برای نخستین‌بار در پردیس سینمایی "برفی" مشهد به روی پرده رفت.

نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده این اثر سینمایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: "راز گل یاس" در قالب یک سریال چهار قسمتی برای سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شد که کوتاه شده آن در قالب فیلم سینمایی برای اهالی فرهنگ و هنر شهر مشهد به نمایش درآمد.

وی اظهار کرد: فیلمنامه "راز گل یاس" در سال ۱۳۹۶ نوشته شد و علی رغم تمایل بنده به تولید آن در همان سال، کار ساخت این سریال از اواخر اسفندماه سال گذشته در مشهد آغاز گردید، در ابتدا هدف ساخت فیلم سینمایی بود اما شرایط به نحوی پیش رفت که تبدیل به سریال چهار قسمتی شد.

مسگران ادامه داد: پس از تدوین سریال اثر برای پخش در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که شورای مربوطه در این سازمان برای پخش آن از شبکه های سیما در حال برنامه ریزی است.

به گفته سازنده فیلم سینمایی "راز گل یاس" طبق همفکری که با مدیران صدا و سیما شد، تصمیم بر تدوین مجدد این سریال و تولید یک نسخه سینمایی ۱۰۰ دقیقه‌ای از آن شد که نخستین نمایش عمومی این فیلم شب گذشته در پردیس سینمایی "برفی" با حضور اهالی فرهنگ و هنر در قالب برنامه "پاتوق فیلم مشهد" به نمایش درآمد.

وی درباره موضوع این فیلم گفت: سریال "راز گل یاس" با مضمون فرهنگ رضوی و با نگاه متفاوت به مقوله زیارت و ارتباط گیری با حضرت رضا(ع) ساخته شده است، داستان فیلم درباره دختر بچه از خانواده متمولی است که در یک تصادف رانندگی مادرش را از دست می‌دهد و از ناحیه پا فلج می‌شود، این اتفاق تاثیر روحی بدی بر روی او می‌گذارد به طوری که تحصیل را ترک می‌کند و منزوی می‌شود، او فقط به راننده‌اشان اعتماد دارد، یک روز که با این راننده بیرون می‌رود با دختر گل فروشی همسن و سال خود آشنا می‌شود که این آشنایی او را با حرم امام رضا و تلاش برای تسکین آلام روحی و جسمی‌اش متصل می کند و ...

به عقیده وی، نباید این گونه تصور کرد که شفا گرفتن از حضرت رضا(ع) و اولیای الله فقط جسمی است ، معجزه همیشه پیرامون ما اتفاق می‌افتد و همیشه هم فیزیکی نیست، معجزات نیاز به حکمت و باورمندی خاصی نسبت به خداوند و اولیای الله دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت این سریال به صورت ۱۰۰ درصد از ظرفیتهای بخش فیلم و سریال مشهد بهره گرفته شده است، بازیگران این فیلم بویژه ۲ دختر خردسال آن "بیتا نور و یاسمین سهرابی" از بازیگران توانمند این شهر هستند که در آینده‌ای نزدیک خواهند درخشید.

مرکزگرایی فرصت تولید آثار فاخر سینمایی در مشهد را گرفته است

نویسنده و کارگردان سریال "راز گل یاس" معتقد است که بخش انکارناپذیری از بدنه سینمای حرفه ای کشور را مشهدی‌ها تشکیل می دهند اما متاسفانه به خاطر مرکزگرایی بستر کارهای فاخر کمتر در شهری مثل مشهد فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: اینکه وقتی صحبت از بازیگر خوب می‌کنیم، ذهنمان به سمت بازیگری می‌رود که در تهران زندگی می‌کند، یک اشکال است چرا که صرف نظر از منطقه جغرافیایی، به طور قطع توانمندی برخی از بازیگران شهر مشهد و استان خراسان رضوی بالاتر از کسانی است که به عنوان چهره در سینما مطرح می‌شوند.

مسگران اضافه کرد: هر فردی که قصد فیلمسازی در مشهد را داشته باشد، می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این شهر ۵۰ درصد از برآوردهای معمول برای ساخت فیلم را تامین کند، ظرفیتهای ساخت فیلم در خراسان رضوی آنقدر بالا است که به راحتی با در نظر گرفتن حرم امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی یک اثر فاخر ساخت.

"بیتا نور، یاسمین سهرابی، احمد ریحانه، صبا تحققی، مهسا قدیمی، امید سهرابی، پویا ریحانی، سمانه دولتخواه" بازیگران فیلم "راز گل یاس" را تشکیل می‌دهند، "عباس بیک" فیلمبردار، "حمید رودسرابی" آهنگساز، "رکسانا صادقی" گریم، "عسل داروغه" منشی صحنه این اثر سینمایی هستند.

دست پر "پاتوق فیلم مشهد" در سال جدید

اجرای برنامه "پاتوق فیلم مشهد" از سال ۱۴۰۱ با هدف نمایش و حمایت از آثار سینمایی تولیدی مشهد به همت انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند آغاز شد تا ضمن معرفی آثار هنرمندان این شهر، حمایت سرمایه‌گذاران را برای آثار سینمایی تولیدی هنرمندان جلب کند و به اقتصاد هنر کمک نماید.

عضو هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد در این باره گفت: امسال "پاتوق فیلم مشهد" با حمایت شهرداری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه ویژه‌ای نمایش آثار تولیدی هنرمندان این شهر را اجرای خود را آغاز کرده است و نخستین برنامه خود در سال جاری را به نمایش فیلم "راز گل یاس" در پردیس سینمایی برفی اختصاص داد.

مرتضی اسکافی اظهار کرد: پاتوق فیلم مشهد هفته آینده فیلم "محله باصفا" به کارگردانی مصطفی احمدی فر را در پردیس سینمایی برفی به نمایش می گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha