استاندار: خیران ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در گلستان مدرسه ساختند

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به نقش‌آفرینی زیاد خیران در رفع کمبودهای آموزشی استان گفت: نیکوکاران، افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در گلستان مدرسه ساختند.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در جشنواره خیران مدرسه‌ساز گلستان اظهار کرد: با همراهی خیران و حمایت دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار مورد نیاز، سرانه فضای آموزشی گلستان به ۴.۸۵ مترمربع رسید.

وی بیان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان، هیات دولت ۲ هزار و ۹۱۰ در حوزه آموزش و پرورش استان مصوبه داشت که تاکنون ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

به گفته استاندار گلستان؛ در دور نخست سفر هیات دولت به گلستان هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژهای خیرساز، ۱۵۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس، ۱۰۰ میلیارد ریال برای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس، ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه پردیس خواهران و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اختصاص یافته است.

زنگانه ادامه داد: همچنین از مجموع مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، ۹ هزار و ۲۵۰ ریال آن مربوط به حوزه آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی بود که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان با ۵۲۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

وی متذکر شد: در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان، ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای احداث مدارس، هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و نوسازی مدارس، هزار میلیارد ریال برای حذف مدارس کانکسی، ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژهای ورزشی درون مدرسه‌ای و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل اردوگاه آشوراده اختصاص یافته است.

به گفته استاندار گلستان؛ پس از استقرار دولت سیزدهم، ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی در گلستان با ۵۲۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

زنگانه از ساخت ۵۰ مدرسه طی سال گذشته در گلستان خبر داد و تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱، ۳۰ مدرسه و سال ماقبل آن ۱۹ مدرسه در استان گلستان به بهره‌برداری رسیده که مطابق آمار هر هفته یک پروژه افتتاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های گلستان در حوزه فضاهای آموزشی را جبران کند، افزود: مردم و خیرین باید پای کار بیایند تا مشکلات و کمبودهای موجود در این حوزه برطرف شود.

استاندار گلستان با قدردانی از مشارکت فعالانه افزون‌بر ۳۸۰ خیر مدرسه‌ساز در در این استان، گفت: رشد قابل توجه مدرسه‌سازی، علاوه‌بر همت خیرین و مدیران استانی مرهون پشتیبانی بی‌سابقه و جدی رییس جمهور و دولت مردمی است.

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان پایلوت استانی طرح‌های پرورش اَوان کودکی (پاک)، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) و سلامت روانی اجتماعی (سراج) است، تاکید کرد: نگاه ما توجه به امر مهم تعلیم و تربیت در سنین طلایی است تا نسل خودکنترل و اجتماعی مبتنی بر مفاهیم دینی و مسائل علمی روز تربیت و تحویل جامعه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha