فرماندار تربت‌ حیدریه بر برگزاری باشکوه همایش ملی شهدا تاکید کرد+ فیلم

تربت‌ حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌ حیدریه گفت: برنامه‌ریزی بسیج سپاه برای برپایی همایش ملی بزرگداشت ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه و سردار حاج عبدالحسین برونسی، جای قدردانی دارد و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند دین خود را نسبت به مقام شامخ شهدا ادا کنند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز یکشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: نشست های مقدماتی برای برپایی همایش ملی شهدای تربت حیدریه از پنج سال قبل با همکاری شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و رشتخوار آغاز شد و از آن زمان برنامه‌ریزی منسجمی انجام گرفته و مصوبات خوبی در این خصوص گذرانده شد.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و ذائقه اجتماعی و سیاسی جامعه نسبت به دهه ۶۰، اظهار کرد: در آن دوران محور زندگی مردم ساده‌زیستی، قناعت و دوری از زندگی تجملاتی بود اما بی‌شک این وضعیت تغییر کرده و البته نظام سلطه نیز به دنبال ایجاد تغییر در ذائقه سیاسی و اجتماعی جوامع اصیل است.

مسوول دبیرخانه همایش ملی بزرگداشت ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت حیدریه و سردار برونسی نیز گفت: اکنون ۹ کمیته در قالب این همایش فعالیت دارند که خروجی آن باید پاسخگویی به تمام سووالات و شبهات نسل امروزی باشد.

جواد عوض افزود: تاکنون ۲۰ جلد کتاب در همین چهارچوب تدوین شده که پنج جلد آن به مرحله چاپ رسیده است و از آن جمله می‌توان به کتاب «حماسه ۹ دی تربت‌حیدریه، آیت‌الله طباطبایی رهبر جریان انقلابی، ستاره‌ها را دیدم و فاتح ماماخلان» اشاره کرد.

وی گفت: در قالب این همایش ملی مستندات، فیلم ها و مصاحبه‌های زیادی تولید و برای نخستین بار با حضور در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چهار هزار و ۸۰۰ سند جمع‌آوری و جداسازی شده که اکنون در حال بازنویسی است.

تربت‌حیدریه با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است که شهرستان های زاوه، مه ولات و رشتخوار، که زمانی در تابعیت آن بوده و سپس استقلال یافته اند، همچنان در دامنه فرهنگی آن قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha