شیرازی‌ها در آستان احمدی شاهچراغ (ع) تا نیمه شب دست به دعا شدند+ فیلم وصوت

شیراز – ایرنا – شیرازی‌ها در آستان احمدی شاهچراغ (ع) و در شب میلاد امام رئوف (ع) تا نیمه شب با ذکر و توسل ، برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه دست به دعا بلند کردند و سلامت آنها خواستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از شنیدن خبر نگران کننده رخداد سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور مردم سراسر کشور برای سلامت این خدمتگذار خدوم و هیات همراه دست دعا به آسمان کردند و با نوای امن یجیب، سلامت آنها را از درگاه خداوند خواستند.

در این میان سه حرم اهل بیت (ع) از آستان مقدس رضوی تا حرمین مطهر خواهر و برادر امام رئوف حال و هوا کمی متفاوتر بود؛ شیرازی‌ها از همان ساعتهای نخست عصرگاهی با حضور در شاهچراغ (ع) به دعا و کر نیاز پرداختند و سپس مراسم توسل و دعای جمعی مردم شیراز از مغرب آغاز شد و تا نیمه‌های شب در جوار آستان احمدی (ع) ادامه یافت.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق که سخنران مراسم شامگاه میلاد رضای آل علی (ع) در حرم مطهر امین ولایت رضوی بود، گفت: در این شب با عظمت از درگاه ربوبیت رفع نگرانی از جوامع اسلامی و تندرستی خدمتگزاران به نظام اسلامی بویژه رئیس جمهور را تقاضا مند هستیم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مریم به عنوانیکی از آیه‌های ولایت درباره محبت و دوستی اهل بیت (ع) در قلب مومنان، ادامه داد: رئیسجمهور در این شرایطبد آب و هوایی و در مرز آذربایجان برای کار مردم سفر کرد و در جای جای مملکت سر زدن و رسیدگی به نیازهای مردم میزان الاعمال وی است.

او افزود: به فرموده قرآن کریم ۲ چیز موجب محبت ومحبوبیت می‌شود، نخست ایمان خدا را تراز زندگی خود قرار دادن و دیگری کار شایسته انجام دادن است و خداوند در گذر زمان محبت و دوستی را قرار خواهد داد.

به گفته خداوند اساس محبت و دوستی در نهاد انسانها قرار می‌دهد چنانکه مراسم ارتحال امام راحل (ره) را در بیروت گرفتند و ردیف های جلو از مسیحیان و یهودیان بودند و به ادب برای تصویر ایشان بلند شدند و گریه کردند، چنانکه امروز نیز در پی سانحه برای بالگرد رئیس جمهور محترم، در شهر همه مردم با تفکرات مختلف ابراز نگرانی می‌کنند.

او با بیان اینکه امام رضا (ع) محبوب قلوب بود و لقب رضا را از این داشت که خداوند و مردم از ایشان راضی بودند، گفت: سه خصلت باید در فرد باشد تا مومن شود و محبت او در قلوب مومنان جای گیرد.

حدائق عنوان کرد: نخستین صفت را مومن باید از خداوند بیاموزد و آن عیب پوشی و پرده پوشی برای حفاظت از آبروی مردم است، دیگری مدارا با مردم به عنوان یکی از سنت‌ها و خصلت پیامبر است.

او اضافه کرد: سومین خصلت لازم برای مومنان شکیبایی و صبر بر ناملایمات زندگی است که باید از ائمه اطهار آموخت ونشانه صابران این است که در هنگام سختی می‌گوید: از خداییم و بازگشت ما به سوی خداوند است.

در پایان این سخنرانی، دوستداران اهل بیت (ع) که در آستان احمدی شیراز گرد آمده بودند یکصدا به دعای سلامت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان برای رفع نگرانی از همه مردم کشور و مسلمانان دنیا آمین گفتند.

دعا و نیاز مردم شیراز در ادامه با ذکر دعای توسل به نوای سید محسن بنی فاطمه ادامه یافت و در حالی که تا نزدیکی‌های نیمه‌ شب آرام و قرار دل کندن از حرم مطهر را نداشتند، به نیایش و طلب پرداختنند.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور که عصر یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد، در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه و فرود سخت شد و جست‌و جوها برای یافتن بالگرد با همه توان و نیروها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha