منتخبان مجلس استان اردبیل شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

اردبیل - ایرنا - منتخبان دوره دوازدهم حوزه های انتخابیه پنجگانه استان اردبیل با صدور پیامهای جداگانه، شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، صدیف بدری، احد بیوته و علی نیکزاد منتخبان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، محمد خوش سیما  منتخب حوزه انتخابیه گرمی و انگوت، وحید کنعانی منتخب حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، بابک رضازاده منتخب حوزه انتخابیه مشگین شهر و ابراهیم فهیمی منتخب حوزه انتخابیه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز شهادت خادمان ملت را به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری و خانواده شهیدان این سانحه تسلیت گفتند.

در متن پیام علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین آمده است: 

«شهادت رئیس‌جمهور خدمتگزار و مردمی و همراهان ایشان در حادثه بالگرد، ایران اسلامی را عزادار کرد.

آیت‌الله رئیسی با خدمات ماندگار و تلاش بی‌وقفه در راه خدمت به نظام و انقلاب در قبال سوگندی که یادکرده بود وفادارانه عمل کرد و در شب ولادت امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

همچنین شهادت امام جمعه محبوب و مردمی تبریز آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه آقای دکتر عبداللهیان و استاندار ساعی آذربایجان شرقی و سایر همراهان بر غم ملت قهرمان و ولایتمدار ایران افزود. 

این حادثه‌ تلخ و ناگوار را به محضر مقام معظم رهبری، مردم بزرگ ایران اسلامی، هیات دولت و خانواده محترم شهدا و کلیه بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای درگذشتگان این حادثه ناگوار علو درجات آرزومندم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت‌الله سیّدابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی، جلسه فوق ‌لعاده هیات دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور از دقایقی قبل آغاز شد.

به همین مناسبت دقایقی قبل هیات دولت بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رئیس‌جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه ، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج) ، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.

در بخش دیگری از بیانیه هیات دولت آمده است: به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی‌ناپذیر آیت‌الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچک‌ترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha