جامعه دانشگاهی با تأسی از رییس‌جمهور شهید، از راه خدمت به مردم بازنمی‌ایستد

تهران- ایرنا- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشگاه‌های کشور با انتشار پیام‌های تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، اعلام کردند؛ جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رییس جمهور شهید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهد کرد و در راه خدمت به مردم از مجاهدت باز نخواهد ایستاد. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، وزارت علوم در پی حادثه ناگوار شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌ جمهور اسلامی ایران و هیات همراه در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد، در پیامی نوشت: در سالروز میلاد مسعود علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و یاران و همراهان صدیقش در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

با قلبی آکنده از سوز و آه و حسرت، این ضایعه تلخ را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولتمردان خدوم جمهوری اسلامی، هموطنان عزیز و به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور تسلیت می‌گوییم و برای این شهدای آسمانی از درگاه پرودگار متعال طلب رحمت و مغفرت داریم. جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رییس جمهور فقید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهند کرد و در راه خدمت به مردم از مجاهدت باز نخواهند ایستاد.

دانشگاه علم و صنعت و لغو مراسم تقدیر از سرآمدان دانشجویی

دانشگاه علم و صنعت نیز با تسلیت به مناسبت این حادثه ناگوار اعلام کرد: به همین مناسبت برنامه اهتزار پرچم امام رضا و تقدیر از سرآمدان دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت لغو شد و مراسم سوگواری به مناسبت شهادت رییس جمهور و همراهانش بعد از نماز ظهر در مسجد دانشگاه برگزار خواهد شد.

دانشگاه شهید بهشتی و برگزاری مراسم سوگواری

دانشگاه شهید بهشتی در پیامی آورده است: حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رییس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، قلب ملت ایران را به درد آورد و سوگ نشاند. این غم جانکاه را به حضرت آیت الله خامنه‌ای، ملت شریف ایران و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم. خداوند جلیل القدر آن فقید سعید را در جوار رحمت واسعه خود با اولیای الهی محشور فرماید.

همچنین این دانشگاه در بیانیه‌ای افزود: مراسم بزرگداشت شهادت جانسوز رییس جمهور جناب آیت‌الله رییسی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی جناب آیت الله آل هاشم، وزیر امور خارجه جناب آقای امیرعبداللهیان، استاندار استان آذربایجان شرقی جناب آقای رحمتی و دیگر همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد امروز (دوشنبه) بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد الزهرا دانشگاه شهید بهشتی برقرار خواهد بود. 

تسلیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور

معاونت علمی رییس جمهور نیز در پیامی اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، در شام ولادت امام رئوف، علی بن موسی الرضا(ع) و در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان به درجه رفیع شهادت رسید. شهادت این مرد خستگی ناپذیر را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف نیز در پیامی ضمن تسلیت این حادثه اعلام کرد: رییس‌جمهور محبوب و مردمی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، چنانکه‌ خود آرزو داشت، به مقام رفیع شهادت نائل شد. این جهادگر متواضع، استوار، مصمم، خستگی‌ناپذیر و ساده‌زیست، از ابتدای جوانی، خدمت به جمهوری اسلامی و هموطنان خود را سرلوحه زندگی خود قرار داد؛ با رفتار، گفتار و منش متواضعانه خویش روح وحدت را به همه کسانی که سودای خدمت به جامعه داشتند، دمید و در نهایت در میان مردم و در حین خدمت به مردم از این جهان رخت بربست و رفتنش هم وحدت‌آفرین بود.

دیپلمات مجاهد شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ایران اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف، که عنایت ویژه‌ای به موضوعات بین‌الملل دانشگاه داشت، نیز در این پرواز آسمانی شد. دانشگاه صنعتی شریف شهادت این خدمتگزاران مجاهد و خستگی‌ناپذیر و همراهانشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، خانواده گرانقدرشان، و همه مردم شریف ایران، به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت می‌گوید. امیدواریم خداوند توفیق دهد تا به پشتوانه خون شهدای عزیزمان راه آنها را در سنگر علم و دانش ادامه داده و به وظایف‌ و مسئولیت‌های اجتماعی‌مان، بیش از پیش عمل کنیم.

روابط عمومی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علامه طباطبایی نیز در پیامی این حادثه ناگوار را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.

این گزارش تکمیل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha