۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85483006
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تسلیت مقام‌های ارشد هند برای شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران

تهران- ایرنا- سوبرامانیام جایشنکار وزیر خارجه و مالیک‌آرجون کارگه رئیس حزب کنگره ملی هند در ارسال پیام تسلیت برای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و مقام‌های ایران، به نارندرا مودی نخست وزیر هند پیوستند.

به گزارش ایرنا، سوبرامانیام جایشنکار امروز دوشنبه در یک پیام در حساب ایکس نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه بالگرد به شدت متاثر شدم.

وزیر خارجه هند در این پیام با اشاره به دیدارهای بسیار خود با رئیسی و امیرعبداللهیان که آخرین آن در ژانویه ۲۰۲۴ بوده، افزود: به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم. ما در کنار مردم ایران در زمان این حادثه غم‌انگیز ایستاده‌ایم.

مالیک‌آرجون کارگه هم در یک پیام با اشاره به سانحه بالگرد اعلام کرد که حزب کنگره ملی هند به علت درگذشت رئیس جمهور ایران در پی این حادثه تکان دهنده، ناراحت و مضطرب است.

رئیس حزب کنگره ملی هند در ادامه تاکید کرد که روابط تهران و دهلی نو قرن‌هاست که با تعاملات معنادار مشخص شده است. وی افزود: هر (شهروند) هندی با ابراز تسلیت صمیمانه ما به خانواده رئیس جمهور ایران همراه می‌شود. در این غم و اندوه در کنار مردم ایران هستیم.

آیت الله رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha