سوگ شهروندان غرب‌مازندران در غم شهادت رئیس‌جمهور مردمی +فیلم

نوشهر- ایرنا- شهروندان غرب مازندران پس از تایید خبر رسمی شهادت رئیس جمهور مردمی، شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ‌و همراهانش در سانحه دلخراش سقوط بالگرد با حزن و اندوه امروز دوشنبه به صورت خودجوش با اجتماع در میادین و مساجد شهرستان های این منطقه سوگواری کردند.

به گزارش ایرنا، مردم غرب مازندران درحالی سرخوش از حضور پر خیر و برکت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی به دیارشان در پایان هفته گذشته بودند که این شعف و شادمانی عمر ‌کوتاهی داشت.

خبر تکان‌دهنده سانحه دلخراش سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید دولت مردمی و همراهانش این دلخوشی را به سرعت برایشان به غمی عمیق، جانکاه و ابدی تبدیل کرد.

مردم غرب مازندران‌ که از روز گذشته دست‌ به دعا و با نگرانی بسیار خبرهای مربوط به سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان‌اش را از رسانه‌ها دنبال می‌کردند، امروز در میان بهت و حیرت، پس از تایید خبر رسمی درگذشت ناباورانه ایشان، درحالیکه در غم و اندوه در چهره‌هایشان موج می‌زد، به صورت خودجوش در مساجد و میادین شهرستان های منطقه گردِ هم جمع شدند، تا تسلای قلب یکدیگر شوند.

سوگ شهروندان غرب‌مازندران در غم شهادت رئیس‌جمهور مردمی

اندوهشان به اندازه‌ای است که تنها می‌توانند یکدیگر را در آغوش بگیرند و اشک بریزند. زبانشان یارای گفت و گو و صحبت نیست و گویا فقط اشک و آهی که از عمقِ جانشان برمی‌آید، می‌تواند حجم اندوهشان را تسکین دهد.

با جمله‌های کوتاه و بریده بریده، اشک‌هایی که پهنای صورتشان را پوشانده و ناله‌های جانسوز یکدیگر را آغوش می‌کشند، رفته رفته که جمعیت بیشتر می‌شود صدای گریه‌های آنها نیز شدت می‌گیرد و بلندتر می‌شود.

آنان در این اجتماع سوگواری می‌گویند:“خادم ملت ایران پر کشید”، “کدام واژه حجم و اندوهمان را توصیف می‌کند”، ”اجل مهلت نداد اقدامات بزرگش به پایان برسد….” “ این خبر برای همه ما بهت آور است، چگونه این داغ را تحمل کنیم. ” إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون گفتن وتسلیت برای او بر زبانمان جاری نمی‌شود.

از دست دادنِ رئیس‌جمهوری از جنسِ درایت و دانایی/ رئیس جمهور شهید مرد عمل بود

در همین پیوند، فرماندار شهرستان رامسر که در جمع مردم و عزادار رامسر حضور یافت، با صدایی سرشار ار حزن و اندوه گفت: از خاطرمان نمی‌رود که شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی چگونه در صحن سازمان ملل، درحالیکه که قرآن کریم در یک دست‌اش و عکس سردار حاج قاسم سلیمانی در دست دیگرش قرار داشت، کتاب آسمانی قرآن را به عنوان الگوی نجاتِ بشریت و حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نمادِ مظلومیت مردم ایران در جبهه مقاوت معرفی کرد و از این طریق پیام مردم ایران را به گوش جهانیان رساند.

سوگ شهروندان غرب‌مازندران در غم شهادت رئیس‌جمهور مردمی

ابراهیم شیرود عشوریان چنین اقدامی را نشانه درایت و دانایی شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی برشمرد.

نماینده عالی دولت در رامسر تصریح کرد: رئیس جمهورِ شهید به واسطه سفرهای استانی بی‌وقفه استانی و دیدار چهره‌به‌چهره به مردم در روستاهای دورافتاده زبانزد خاص و عام بود.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته شهید والامقام به مازندران گفت: برخلاف دیگر سفرهای استانی، شهید آیت‌الله رئیسی به احترام مردم دیار علویان ۲ دیدار رسمی مردمی در مرکز و غرب مازندران برگزار کرد که نشان از احترام او به مردم این خطه سرسبز و شهیدپرور است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه وزرای او سراسر استان را تحت پوشش قرار دادند ‌و سفر دور دوم او دستاوردهای بسیاری برای مردم به همراه داشت افزود: درحالیکه وزیر کشور در ساعت‌های اولیه صبح به دلیل بحران سیل به خراسان رضوی سفر کرد و پس از آن به غرب مازندران و رامسر آمد و مدت زمان کوتاهی در این شهر حضور داشت، اما ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفعِ چالش‌های زیرساختی و توسعه این شهر تخصیص داده شد.

به گفته او اگرچه مدت زمان سفر وزیر کشور کوتاه بود، اما اثرات این سفر به واسطه این میزان مصوبه و اعتبار تاثیرگذار و عمیق بود.

سوگ شهروندان غرب‌مازندران در غم شهادت رئیس‌جمهور مردمی

شیرودعشوریان این میزان مصوبه را ناشی از قدوم پر خیر و برکت این شهید بزرگوار دانست و افزود: این سفر سرشار از مهر و محبت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی آورده‌ای مالی زیادی برای دیار علویان به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، فارغ از این اجتماع خودجوش از این دست، حال‌وهوای کوچه و خیابان، اداره‌ها و مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر هم دست‌کمی از این تجمع خودجوش ندارد، شهر به سرعت حال و هوای عزاداری به خود گرفته است، پرچم‌های سیاه سوگواری برافراشته شدند. مردم در گروه‌های دو تا چهار نفره پیرامون این سانحه دلخراش صحبت می‌کنند و آه و فغان از نهادشان برمی‌آید.

فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی شهرهای غرب مازندران تمامی نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری را خود لغو و برنامه‌ عزاداری را جایگزین کردند. پیام‌های تسلیت پرتعداد در فضای مجازی در حال بازنشر است. مساجد محل نیز از لحظه انتشار این خبر غم‌بار دست‌به کار شدند و مقدمات مراسم عزای شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی را فراهم کردند، تمامِ شهر یک‌صدا و یک دل عزادار رئیس‌جمهور شهید و همراهانش است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، نظیر این اجتماع سوگواری در دیگر شهرستان های غرب مازندران نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن برگزار شد و اهالی شهرهای این مناطق یکپارچه در غم از دست دادن رئیس جمهور و همراهانش سوگواری می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha