پیام‌های تسلیت نمایندگی های ایران در پی شهادت وزیر امور خارجه/در حال به‌روز رسانی

تهران-ایرنا- جمعی از سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف با صدور پیام های جداگانه یا نیمه برافراشته کردن پرچم های مقدس ایران، شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان آنها را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، متعاقب شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شدند، جمعی از سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف با صدور پیام های جداگانه ای تسلیت خود را ابراز داشتند.

بیانیه وزارت امور خارجه

در بیانیه دستگاه دیپلماسی کشورمان آمده است: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در سه سال اخیر در کسوت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نقشی تاریخی، اثرگذار و ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی کشورمان داشته‌اند.

بیانیه شورای رهبردی روابط خارجی

در بیانیه شورای راهبردی روابط خارجی آمده است: بدون تردید، مسیر سیاست خارجی ایران همچنان با قوت و قدرت، تحت ارشادات مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

پیام تسلیت رئیس سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی با شهادت فرزندان خود، شهید بهشتی، شهید رجائی، شهید باهنر، شهید مفتح و دیگر شهدای معزز رشد کرده و خون این شهدا چنان قدرتی به آن بخشیده که بر موانع فائق آمده و امروز مقتدرانه به سوی ترازهای جهانی گام بر می‌دارد.

پیام تسلیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس

در این پیام آمده است: ما در کنار یکدیگر به عنوان یک ملت عزادار هستیم و میراث کسانی را که زندگی خود را وقف پیشرفت و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران کردند ارج می نهیم.

پیام تسلیت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل

شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را به ملت سربلند و تاریخ ساز ایران و همه مسلمانان، ملت های آزاده، و خانواده های محترم ومعزز شهدا تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال علو درجات را برای شهدای مذکور و صبر و اجر را برای بازماندگان مسئلت داریم.

«پرچم های نیمه برافراشته» نمایندگی های ایران

در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه ها، سرکنسولگری ها و نمایندگی های دائم نزد سازمان های بین المللی به حالت نیمه برافراشته در آمد.

همچنین در کلیه نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران «دفتر یادبود» گشوده شد.

پرچم سازمان ملل  متحد نیمه افراشته شد

به احترام رئیس جمهور و وزیر  امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای سانحه هوایی پرچم سازمان ملل  متحد نیمه افراشته شد و پرچم کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مقر های این سازمان پایین آمد.

پرچم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل نیمه افراشته شد

حساب رسمی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو در فضای مجازی خبر داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران در سوگ شهادت رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر هیات همراه نیمه افراشته است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه

نیمه برافراشته شدن پرچم سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و ادای احترام تعدادی از مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان

پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت کشورمان در ایروان به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به حالت نیمه افراشته درآمد.

کنسولگری ایران در سلیمانیه

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه (منطقه اقلیم شمال عراق) پرچم مقدس ایران را در سوگ شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان آنها به حالت نیمه افراشته درآورد.

«دفاتر یادبود نمایندگی های ایران»

در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، در سفارتخانه ها، سرکنسولگری ها و نمایندگی های دائم نزد سازمان های بین المللی دفاتر یادبودی دایر شده است.

گشایش دفتر یادبود شهدای خدمت در نمایندگی ایران در تفلیس

دفتر یادبود شهیدان آیت الله رئیسی، دکتر امیرعبدالهیان و سایر همراهان شهیدشان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱ و ۲ خرداد طی ساعات ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۷ در سفارت کشورمان در تفلیس مفتوح است.

گشایش دفتر یادبود در نمایندگی ایران در ایروان

به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر همراهان در سانحه سقوط بالگرد، دفتر یادبودی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان مفتوح است.

گشایش دفتر یادبود در نمایندگی ایران در کویت

مراسم امضای دفتر یادبود به مناسبت حادثه شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان، امیرحسین عبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از همراهان با حضور نماینده ویژه امیر کویت و وزیر دربار شیخ محمد العبدالله الصباح ؛ عبدالله الیحیا وزیر خارجه کویت ؛شیخ احمدناصر المحمد وزیر خارجه پیشین کویت ؛سفرای خارجی، اعضای انجمن دوستی ایران و کویت و شخصیت های عالیرتبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور کویت در محل سفارت کشورمان در کویت برگزار شد.

گشایش دفتر یادبود در نمایندگی ایران در جمهوری آذربایجان

 الهام علی‌اف؛ رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران اعلام داشت و دفتریادبود شهدای جمهور را امضاء کرد. 

ادامه دارد ...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha