امیرعبداللهیان موفق ترین وزیر خارجه طول تاریخ ایران بود

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: حسین امیرعبداللهیان موفق ترین وزیر خارجه ایران در طول تاریخ بود و خیلی ها از جزئیات تلاش های وی اطلاعی نداشتند.

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت شهادت آیت الله دکتر رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: وی از تمامی زمینه هایی که می توانست منجر به اصلاح و توسعه ارتباطات کشور با دیگر کشورها شود استفاده می کرد و در بیشتر موارد نیز موفق بود.

وی ادامه داد: امیرعبداللهیان در تمامی مواردی که گره خورده بود اما احتمال گشایش داشت ورود می کرد و با تلاش های خود، موفقیت هایی به دست آورد که در طول تاریخ وزارت امور خارجه کم نظیر بود.

فرهنگی گفت: همه این موفقیت ها و اقدامات، نتیجه سیاست موفق امیر عبداللهیان بود.

نماینده ادوار مجلس همچنین به شخصیت آیت الله آل هاشم نیز اشاره کرد و گفت: محبوبیت آل هاشم در میان مردم اتفاقی نبود و مردم در انتخابات خبرگان رهبری با رای بالای خود، این عشق و علاقه شان را نشان دادند.

فرهنگی با بیان اینکه فقدان آل هاشم برای آذربایجان شرقی غیرقابل جبران است، گفت: وی به آرزوی خود رسید و سومین امام جمعه تبریز بود که شهید شد.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی نیز فردی پیگیر و جدی بودند و برای رفع مسایل و مشکلات استان وقت بسیار می گذاشتند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha