جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) برگزار شد/انصاری:رئیسی خادم ملت بود

شهرری - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل(ره) در چهارمین جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم ملت بود و جان خود را در راه آرمانهای امام(ره)فدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاج محمدعلی انصاری روز دوشنبه در چهارمین جلسه هماهنگی ارتحال امام(ره) که در سالن جلسات حرم مطهر امام خمینی ره برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه در حادثه روز گذشته سقوط بالگرد گفت: شب گذشته شب تلخ و سختی برای همه ما بود. بسیاری از مردم ایران دیشب در انتظار شنیدن خبر خوب از وضعیت رئیس جمهور بودند ولی تلخی حادثه دیروز و سختی آن امروز به اوج خود رسید و با شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور انقلابی و مردمی کشورمان خبر بسیار سنگینی بود که سنگینی آن تا سال‌ها به یاد خواهد ماند.

جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) برگزار شد/انصاری:رئیسی خادم ملت بود

وی افزود: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی حوادث بسیاری را تجربه کرده‌اند که شهادت شخصیت‌های رسمی سیاسی و نظامی را دیده و تحمل کرده‌اند. سخت‌ترین داغی که ملت ایران با آن مواجه بود در ۱۴ خرداد اتفاق افتاد. ارتحال امام راحل(ره) به معنای از دست دادن پدر معنوی ملت ایران است که خلأ وجودی ایران همچنان احساس می‌شود ولی چون ملت ایران یک ملت فهیم و آگاهی است از حوادث استفاده درست می‌کند و سعی کرده از این حوادث تلخ درصدد انجام بهتر وظایف برآیند و این حوادث هیچگاه ملت ایران را از آرمان‌ها و وظایفشان روی نگردانده و این یک افتخار برای ملت ایران است.

جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) برگزار شد/انصاری:رئیسی خادم ملت بود

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل ادامه داد: همه ما مشاهده کردیم همه جریان‌های سیاسی از شهادت رئیس جمهور محترم اندوهگین شدند و پیام تسلیت صادر کردند و این همبستگی باید ادامه پیدا کند. آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور تمام ایران بود.

انصاری بیان کرد: آیت‌الله رئیسی حقیقتا شاگرد صالح مکتب امام راحل و رهبری بوده و مورد اعتماد ایشان بودند. رابطه گرم و صمیمی ایشان با مرحوم حاج سید احمد آقای خمینی وصف‌ناپذیر است و همیشه در مسائل قضایی رابط امام راحل و حاج احمد آقا بود. به حق آیت‌الله رئیسی در مناصبی که داشتند از جان و آبرو و زندگی خود مایه گذاشت تا مسیر انقلاب هموار شود.

انصاری تصریح کرد: وقتی آیت‌الله رئیسی مسئولیت قوه قضائیه را عهده‌دار شد با هواپیما وقتی وارد تهران شد، اولین جایی که وارد شد حرم امام راحل(ره) بود و حتی با خانواده آمد تا با امام خود بیعت کند. آیت‌الله رئیسی یک رئیس جمهور مردمی و سخت‌کوش بود چون در شرایطی که آب و هوا مناسب نبود به آذربایجان شرقی سفر می‌کند و در مراسم افتتاح یکی از سدهای بزرگ شرکت می‌کند. ایشان به حرف امام و سخن امام مبنی بر اینکه ما می‌توانیم ایمان قلبی داشت.

جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) برگزار شد/انصاری:رئیسی خادم ملت بود

وی افزود: ما به تلاشگرانی که در روز گذشته و در آن شرایط سخت پیگیر وضعیت رئیس جمهور بودند خداقوت می‌گویم. امروز ملت ایران در مسیر یک امتحان بزرگ قرار دارد و راه‌های موفقیت در این امتحان را قانون اساسی مشخص کرده است. پس از ۵۰ روز باید انتخابات برگزار شود و این قانون نشان می‌دهد حوادث سخت مانع حرکت جمهوری اسلامی نیست. همانطور که تا شب ۱۴ خرداد همه ملت ایران به امام راحل متصل بودند ولی رحلت ایشان مانع سکون ملت ایران نشد. انتخاب پیش رو مهم است و باید به همبستگی بیشتر به راه خود ادامه دهیم.

سخنران شب سالگرد امام مشخص می شود

انصاری گفت: طبق سنت هرساله رئیس جمهور سخنران شب ۱۴ خرداد بود ولی با توجه به ضایعه‌ای که اتفاق افتاد باید در مورد سخنران این شب هماهنگی‌هایی انجام خواهد شود.

انصاری با اشاره به برگزاری سالروز بزرگداشت امام راحل گفت: امسال مسئولیت سنگینی بر دوش ماست چون هم باید ابعاد شخصیتی امام راحل را تبیین کنیم و هم از وقایع غزه بگوییم و هم لازم است شخصیت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تبیین کرد.

جلسه هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) برگزار شد/انصاری:رئیسی خادم ملت بود

وی افزود: آقای امیر عبداللهیان یک شخصیت انقلابی داشت و مرید امام راحل(ره) بود و بیشترین همکاری را با این ستاد داشتند و حتی آقای کنعانی را به عنوان نماینده ویژه خود در ستاد منصوب کرد. فردا افتتاحیه دوره جدید مجلس خبرگان رهبری است و واقعاً جای آقای رئیسی خالی است و هفتم خرداد هم افتتاحیه مجلس دوازدهم است، لذا با نبود آقای رییسی باید تلاش کرد ۱۴ خرداد خاص، هفتم خرداد خاص و افتتاحیه مجلس خبرگان خاصی داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر به صورت رسمی در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) شرکت خواهند داشت، گفت: این آمار رسمی است ولی قطعاً جمعیت بیش از این است و لذا باید ظرفیت‌های فرهنگی، امنیتی و غیره را افزایش داد تا دشمنان قسم‌خورده و شکست‌خورده ملت ایران خشمگین شوند دشمنانی که همیشه بر زخم مردم ایران نمک پاشیده‌اند.

انصاری یادآور شد: در این مدت جلسات مختلفی توسط ستاد برگزار شد و رئیس جمهور شهید نهایت همکاری را با ما داشتند و هیچگاه نشد ما درخواستی از ایشان داشته باشیم ولی از ارائه کمک دریغ کنند.

۳۲۰مهمان ویژه

وی با بیان اینکه در میان مهمانان، چهره‌های شاخص حضور دارند، تأکید کرد: ۳۲۰ مهمان ویژه در مراسم امسال حضور دارند به ویژه در میان این افراد شخصیتهایی حضور دارند که فلسطین‌شناس هستند و لذا باید کاری کرد تا این عزیزان مشکل تهیه بلیط و حضور در ایران نداشته باشند.

سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره روز ۱۳ و ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل برگزالر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha