۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85483683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نبیه بری: جهان اسلام، مجموعه‌ای از رهبران انقلابی خود را از دست داد

تهران- ایرنا- «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، مجموعه ای از رهبران پیشرو و انقلابی خود را از دست داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بری در پیامی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشت: به نام خداوندی که پس از نابودیِ همه‌چیز، جاودانه می‌ماند و با تسلیم در برابر مشیت و رحمت او که همه‌ چیز را فرا گرفته و با رضایت از اراده و امر او که تغییرناپذیر است؛ جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام و ما جمعی از رهبران پیشتاز را از دست دادیم که انقلاب را همراهی می‌کردند. جلودار آنها جناب رئیس‌جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهان شهیدشان هستند که در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

در این پیام آمده است: به نام خود و به نمایندگی از پارلمان و ملت لبنان، تسلیت صمیمانه خود را به شما و ملت ایران تقدیم می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم که به شما و خانواده های آن ها صبر و آرامش عنایت فرماید و شهدای این سانحه دردناک را در کنار اولیای صالح خود در بهشت برین ساکن کند.

بری ادامه داد: خداوند سبحان و تعالی سلامتی و استواری به رهبر جمهوری اسلامی ایران و رشد و قدرت و اقتدار بیشتر به انقلاب آن عطا کند. 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha