ابراز همدردی رهبر و رئیس‌جمهوری ترکمنستان با دولت و ملت ایران

تهران - ایرنا - مقامات ترکمستان در پیام‌هایی جداگانه، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تیم همراهش را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و «محمد مخبر» معاون اول ریاست ‌جمهوری را تسلیت گفتند.  

به گزارش ایرنا، قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی مردم جمهوری ترکمنستان روز دوشنبه در پیامی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت ناگهانی آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

وی در پیام خود آورده است:: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سیاستمدار و دولتمرد برجسته‌ای بود که تلاش‌های شگرف او موجب افزایش رفاه و موفقیت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور شده است.

بردی محمد اف همچنین اظهار داشت: در این دوران سخت، همدردی و حمایت خود را به خانواده و بستگان آن مرحوم و همچنین مردم دوست ایران ابراز می‌کنم.

سردار بردی محمداف رئیس‌جمهوری ترکمنستان هم در پیامی به محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری درگذشت غم‌انگیز و نابهنگام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران از طرف مردم و دولت این کشور تسلیت گفت.

وی در پیام خود نوشت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان یک دولتمرد برجسته وظایفی را برای دستیابی به پیشرفت پایدار جمهوری اسلامی ایران و ایجاد روابط دوستانه و ۲جانبه سودمند با ترکمنستان مشارکت داشته است.

این مقام ترکمنستانی همچنین اظهار داشت: خداوند متعال به بازماندگان آن مرحوم و همه ملت ایران، آرامش معنوی و صبر عنایت فرماید.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha