۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85484221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الأعرجی: رئیسی و امیرعبداللهیان تأثیر زیادی در ثبات منطقه داشتند

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی عراق امروز (دوشنبه) به شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی واکنش نشان داد و تاثیر آنها را در آرام‌سازی منطقه یادآور شد.

به گزارش ایرنا، «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان تأثیر زیادی در آرام‌سازی و ثبات منطقه داشتند.

وی گفت: اطمینان داریم که ایران این فاجعه بزرگ را پشت سر خواهد گذاشت.

در همین ارتباط «سید مقتدی صدر» در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: با کمال تأسف، خبر درگذشت رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهانشان را دریافت کردیم. به همین مناسبت، این مصیبت بزرگ را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گوییم.

صدر افزود: امیدواریم خداوند امنیت را به ملت ایران ارزانی دارد و برادری، امنیت و استقلال در سایه مرجعیت را به ملت های عراق و ایران عنایت فرماید.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

تاکنون شمار زیادی از مقامات کشورهای مختلف سراسر جهان با ارسال پیام هایی، مراتب تسلیت خودشان و کشورهایشان را به مناسبت این ضایعه بزرگ برای ملت و دولت ایران ارسال کرده اند. همچنین شماری از کشورها مانند سوریه، عراق، هند، پاکستان و ... به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha