عملکرد دولت شهید رئیسی، نشان از اوج موفقیت دیپلماسی ایران دارد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا اعلام کرد: عملکرد دولت شهید آیت الله رئیسی، نشان از اوج موفقیت و هنر دیپلماسی ایران در سایه تحولات و تنش های منطقه ای و بین المللی دارد.

«یاسر الحوری» روز سه شنبه در این گفت وگو اظهار داشت: عملکرد شهیدان آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان بسیار عالی بود، آنها در دوره ای کوتاه توانستند، تغییرات مهمی را در حوزه مسئولیت خود رقم بزنند.

وی تصریح کرد: در این دوره کوتاه، روابط میان جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای منطقه از سرگرفته و یا ترمیم و بازسازی شد و این اقدامات مهم، بدون هماهنگی کامل میان این دو شخصیت، امکان پذیر نبود.

الحوری گفت: در دوره ریاست شهید رئیسی، جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه خود را به شکل ویژه ای در چارچوب تقویت روابط بین الملل بویژه با روسیه و چین و در چارچوب مدیریت مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتقا دهد.

وی ادامه داد: این دو شهید نقش برجسته و بارز و فعالی در دفاع از فلسطین داشتند و از هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و آغاز عملیات طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی ایران از هیچ پشتیبانی، دفاع و کمکی به ملت و مقاومت فلسطین دریغ نکرد.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق این شخصیت ها و زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با همه وزن خود، وارد این معادله راهبردی بین المللی جدید شد و محور مقاومت در سایه این تلاش ها، صاحب دست برتر در این معادلات شد.

الحوری اضافه کرد: نقش دکتر امیرعبداللهیان در عملکرد گروه های مقاومت فلسطین و مدیریت پرونده سیاسی مذاکرات بسیار برجسته بود و موفقیت هایی که در این زمینه حاصل شد، تا نتیجه و پیروزی نهایی ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: عملکرد شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، تبلور پایبندی رهبران مسلمان به منافع امت اسلامی و مسائل اصلی جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین بود، این دو شخصیت بارز، نقش برجسته ای در ارتباط مثبت و مستحکم با همه اعضای محور مقاومت از یمن تا عراق و از سوریه تا لبنان و فلسطین داشتند.

این مقام یمنی افزود: جمهوری اسلامی ایران رهبری حکیم دارد و از تجربه های ارزشمندی در مقابله با محور شرارت آمریکایی – صهیونیستی و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی برخوردار است، این تجربیات به ثبات بیشتر و عبور از این سانحه تاسف بار و اندوهناک منجر خواهد شد.

وی گفت: شهادت، ترور و از دست دادن رهبران، نمی تواند در ادامه مسیر این انقلاب و انجام به وظیفه و ادامه ماموریت در قبال امت اسلامی، خللی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha