نخست وزیر بنگلادش، شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- شیخ حسینا نخست وزیر کشور بنگلادش حادثه سقوط بالگرد ایرانی و شهادت رئیس جمهوری ایران، وزیر امور خارجه و هیات همراه را تسلیت گفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری داکار تریبون، شیخ حسینا واجد، نخست وزیر بنگلادش در نامه‌ای خطاب به محمد مخبر، رئیس قوه مجریه نوشت: از شنیدن خبر درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و اعضای هیات همراه در حادثه دلخراش بالگرد بسیار متأثر و غمگین شدم.

وی افزود: در این ساعت اندوه از طرف دولت بنگلادش و از طرف خودم عمیق‌ترین تسلیت خود را به دولت و ملت «برادر»، ایران اعلام می‌کنم.

حسینا یادآور شد: رئیس جمهور رئیسی رهبری دانا و فداکار بود که با تعهدی عمیق به کشورش خدمت و برای رفاه مردم ایران تلاش کرد. او یک رهبر بزرگ در سطح بین المللی بود و رهبری و دستاوردهای مثال زدنی او به عنوان میراثی ماندگار برای ما باقی خواهد ماند.

نخست وزیر بنگلادش، برای درگذشتگان غفران الهی و برای خانواده های داغدار و ملت «برادر»، ایران برای غلبه بر این ضایعه جبران ناپذیر، رشادت و شهامت خواستار شد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha