به گزارش ایرنا، محمد یوسف زاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست کنترل پروژه استان اصفهان، افزود: مهمترین مشکلات و گلوگاههای پروژه نیز بررسی و راهکارهای متناسب جهت رفع موارد تعیین شد، همچنین در این نشست در خصوص برخی از طرحهای شاخص استان نیز گفتوگو و تبادل نظر صورت گرفت.
مدیرکل دفتر فنی استانداری تصریح کرد: در این نشست در خصوص مسائل زیر ساختی، تأمین ماشین آلات و منابع مالی مورد نیاز نیز تصمیم گیری شد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه پیش از این درخصوص این پروژه گفته بود: خط ۲ متروی اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه بوده که در حال حاضر ۱۶ ایستگاه آن در حال احداث است و طبق برآوردها، روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر از خط دو مترو استفاده خواهند کرد.
سیدمحسن واعظیفر افزود: روزانه ۲ هزار کارگر در حال تلاش برای احداث این خط هستند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برای احداث این خط صرف شده و برای تکمیل آن به ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
واعظیفر گفت: احداث هر کیلومتر مترو حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که این برآوردها برای مرحله نخست پروژه یعنی اولویت ۱۴ کیلومتری حدفاصل ایستگاه دارک تا شهید حجازی با ۱۶ ایستگاه است.
به گزارش ایرنا، خط ۲ مترو اصفهان یک خط درونشهری است که از خیابان زینبیه در شمال شرقی شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول ۲۴٫۴ کیلومتر به خیابان کهندژ در غرب اصفهان میرسد.
نظر شما