۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85486808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهدای فارس در قاب ایرنا؛ زنده‌نام داوود مردانی

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85486808
شهدای فارس در قاب ایرنا؛ زنده‌نام داوود مردانی

شیراز - ایرنا - شهید داوود مردانی دلیرمردی از عشایر سرفراز فارس بود که مشقت زندگانی او را از راه حفاظت از میهن و ارزشها، باز نگذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، او مهر ماه ۱۳۳۸ در خانوادهای عشایر و دامدار فیروزآبادی به دنیا آمد و با همه مشقت‌های زندگی، راه تحصیل را در مدارس عشایری پی گرفت و سال ۱۳۶۰ وارد دانشکده افسری شد.

شهید داوود مردانی، پس از اینکه لیسانس خود را از دانشکده افسری گرفت، سال ۱۳۶۵ برای دفاع مقدس از وطن و ارزش‌های اسلامی، عازم جبهه‌های جنگ شد و طی ۲ سال حضور خود در کسوت فرمانده گروهان ایثار و فداکاری‌های بسیاری ازخود نشان داد.

او در عملیات بیت المقدس ۵ و در نبرد رو در رو با دشمن بعثی و در حالی که چشم انتظار دومین فرزند خود بود، به شهادت رسید.

این رزمنده دلاور در جبهه‌های دفاع مریوان شهید شد و پیکرش نیز در بیت‌المقدس جا ماند؛ شهید داوود مردانی از رزمندگان مفقودالاثر فارس است که تا ابد در میان مردم قدرشناس زنده‌نام خواهد بود.

دل کندن از دلبستگی‌های پدرانه

شهید داوود مردانی در سال ۶۵ در حالی که دانشجوی هوابرد دانشکده افسری بود، ازدواج کرد و حاصل این پیوند ۲ فرزند است،.

او از همان ماه‌های نخست پدر شدن، در خاکریزهای پر خطر جنگ تحمیلی حضوری مداوم و شجاعانه داشت.

شهید مردانی رزمنده‌ای بود که در عین دلبستگی به خانواده و فرزند، اما برای دفاع از سرزمین اسلامی در جنگ تحمیلی درنگ نمی کرد و تردید به خود راه نمی‌داد.

سرانجام هنگامی که چشم انتظار تولد فرزند دوم خود بود و یک ماه مانده به اینگه برای بار دیگر طعم شیرین پدری را بچشد، از این دلبستگی دلچسب، دل کند و ۲۱ فروردین ۶۷ در عملیات بیت‌المقدس جام شهادت نوشید و همرزمان او نیز نتوانستند پیکر مطهرش را از میدان بازگردانند.

شهدای فارس در قاب ایرنا؛ زنده‌نام داوود مردانی

منطق شهید، منطق روشن کردن جامعه است

این شهید مفقودالاثر در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است، منطق حل شدن و جذب شدن در جامعه برای احیای آن، منطق شهید رسیدن روح به اندام مرده ارزش‌های انسانی و منطق حماسه آفرینی است...

اگر چه دوران عمر با فراز و نشیب‌ها گذشت و راه صعب العبور طی کرده ام اما مشقت زندگانی مرا از راه باز نگذاشت ... قرآن کریم می‌فرماید از جان و مال خود در راه خدا بگذرید؛ اینک اینجانب از نظر مالی در پیشگاه خداوند معذورم و بارالها جان ناقابل را در این راه عطا می کنم ...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha