۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85488249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کم کاری بانک‌ها؛ گره اصلی مسکن در خراسان شمالی

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85488249
کم کاری بانک‌ها؛ گره اصلی مسکن در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: کم کاری بانک های استان در پرداخت تسهیلات مسکن موجب کندی روند طرح نهضت ملی شده است و باید بانک ها در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرکریمی روز شنبه در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: عدم به موقت پرداخت تسهیلات باعث تعطیلی پروژه های مسکن در استان شده و اکنون تسهیلات بانک مسکن متوقف شده است.

وی تصریح کرد: با آزادسازی و پرداخت تسهیلات تا ۲ سال آینده تمامی این واحدهای مسکونی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: بانک های استان باید تمام توان کارشناسی خود را برای تامین منابع و تسریع بخشی در پرداخت تسهیلات مسکن دولتی به کار گیرند.

افزون بر ۲۸ هزار واحد در دست ساخت

وی در ادامه عنوان کرد: امسال عملیات اجرایی ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و با احتساب طرح های گذشته اینک ۲۸ هزار و ۲۲۵ واحد در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی اکنون مشکلی در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی وجود ندارد.

تعیین تکلیف طرح مسکن برکت بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از فعال شدن طرح یکهزار و ۱۲۰ واحدی برکت بجنورد خبر داد و گفت: متوقف شدن این طرح سبب نارضایتی مردم شده بود که با پیگیری‌های بسیار تحویل راه و شهرسازی استان شد و اکنون ۲ پیمانکار مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این طرح مهم تا سال آینده برای تحویل به مردم آماده می شود.

میرکریمی تاکید کرد: البته همکاری بانک‌ها در تامین منابع مالی اهمیت بالایی دارد و در صورت تزریق اعتباری توسط بانک مسکن می توانیم آن را تحویل دهیم.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح نهضت ملی تولید مسکن ساخت سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه دهم کشور قرار دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha