دانشگاه محل شناسایی چالش‌های فرهنگی است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: دانشگاه محیط مناسبی برای شناسایی آسیب و چالش های فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: تعامل و همکاری دستگاه‌ها به توسعه فرهنگی شتاب می بخشد و حوزه اثر برنامه‌های فرهنگی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ در اولویت مسائل جامعه است افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه ما ریشه در مسائل و دغدغه‌های فرهنگی دارد که اگر به‌درستی برطرف شود این موارد نیز حل و روند حرکت جامعه رو به پیشرفت می شود.

وی با تاکید بر شناسایی چالش‌های فرهنگ عمومی استان گفت: محیط دانشگاه بهترین مکان برای این امر است تا با شناسایی این چالش‌ها و معرفی پایان‌نامه‌های دکتری در این حوزه، زمینه ارائه راهکار نیز فراهم شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید برای رسیدن به راهکار درست و منطقی حل معضلات فرهنگی اجتماعی ریشه‌یابی شود افزود: در این زمینه باید متولیان حوزه فرهنگی و مسوولان دستگاه‌های مرتبط، اولویت‌بندی داشته باشند و با آگاهی به حساسیت کار خود با دید تخصصی به فرهنگ نگاه کنند تا به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

شفقت یکی از دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی لرستان را ثبت یکم خرداد به مناسبت سالروز عملیات حاج عمران به‌عنوان روز استان عنوان کرد و افزود: این دستاورد برای نسل‌های آینده ثبت خواهد شد تا بدانند این مناسبت چه سبقه ای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha