۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85489064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۸ زندانی جرایم مالی و نیازمند اهواز در دهه کرامت آزاد شدند

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲۴۸ زندانی جرایم‌مالی و غیر عمد در دهه کرامت امسال از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز شنبه با اشاره به سیاست قوه قضاییه مبنی از کاهش آمار زندانیان بیان کرد: در این دهه پر خیر و برکت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

وی با اشاره به سیاست حبس‌زدایی قوه قضائیه، تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومان شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط، امکان آزادی از زندان را فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین در دهه کرامت امسال یک هزار و ۷۸۹ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی(پابند) بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، ۱۰ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha